۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۹۴۴۱۷
esfandiari sedasima

رئیس دانشگاه صدا وسیما با بیان اینکه از ۹ رشته تحصیلی حذف شده فقط ۵ رشته بازگردانده شد، گفت «انتظار داریم ۴ رشته باقیمانده نیز بازگردانده شود و ما این موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کنیم». در بین این 9 رشته نام روزنامه‌نگاری، ارتباطات و مدیریت رسانه هم به چشم می‌خورد.


به گزارش عطنا، دکتر شهاب اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا وسیما، با اشاره به اظهارات معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره بازگشت همه رشته‌های حذف شده این دانشگاه افزود : سوال ما از معاون آموزشی وزارت علوم این است که این رشته به چه دلیل حذف شد؟ چطور ظرفیت دانشگاه هایی که از سوی وزارت علوم ارتقا پیدا کرده بودند یک شبه به صفر رسیده است؟ چطور داوطلبان به خاطر رشته هایی که در دفترچه اول کنکور اعلام شده بود و درس خواندند، حالا این رشته ها حذف شده است؟


وی با بیان اینکه از دولت تدبیر و امید و بویژه وزارت علوم تصمیم های یک شبه و نسنجیده انتظار نمی رود، گفت : انتظار ما از معاونت آموزشی وزارت علوم آن است که دقیق تر اقدام کنند.


رئیس دانشگاه صدا وسیما با اشاره به مصوبات اعلام شده از معاون آموزشی وزارت علوم در سال های 96 و 90 ، گفت : در مصوبه سال 96 تنها موسسات پژوهشی و دانشگاه جامع علمی کاربردی از پذیرش دانشجو در رشته های آموزشی منع شده بودند و هیچ کجای این مصوبه اصلا صحبتی از سایر دانشگاه‌ها نیست.


اسفندیاری ادامه داد : در مصوبه سال 90 اما گفته شده است برای حذف یا ممنوعیت پذیریش دانشجو هر دانشگاه باید جداگانه بررسی شود حال اینکه معاون آموزشی وزیر علوم تنها بر اساس برداشت شخصی و مدیران دفتر گسترش وزارت علوم اقدام به چنین کاری کرده است.


رئیس دانشگاه صدا وسیما گفت : از 9 رشته دانشگاه صدا وسیما ( تهیه کنندگی تلویزیون با سه گرایش مستند آموزشی و نمایشی ، تولید رادیو با دو گرایش تهیه کنندگی و نویسندگی ، روزنامه نگاری با رویکرد رادیو و تلویزیون ، خبرنگاری ، مدیریت رسانه ، ارتباطات ، مهندسی برق و مهندسی سیما در دانشکده قم هم سه رشته داشتم تولید سیما ، ادبیات نمایشی و ارتباطات) تنها 5 رشته تخصصی که مختص دانشگاه صدا وسیما بوده است برگشته است.


اسفندیاری تاکید کرد : اگر دفتر گسترش وزارت علوم تا روز شنبه (19 خرداد 97 ) این تصمیم نادرست را اصلاح نکند و این 4 رشته تحصیلی دانشگاه صدا و سیما که برنامه آموزشی آنها متناسب با نیاز سازمان صدا و سیما اجرا می شود و صدها داوطلب متقاضی تحصیل در آن هستند بازنگردد از طریق دیوان عدالت اداری و مراجع عالی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی مراتب را پیگیری خواهیم کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار