۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۹۴۴۱۰
abdollahi nejad

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مدیران رسانه‌گریز و اساتید بی ارتباط با رسانه در دانشگاه‌های نسل سوم و كارآفرین جایگاهی ندارند.


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، علیرضا عبداللهی‌نژاد، مدیركل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشی و پارك‌های علم و فناوری منطقه ۷ کشور، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سكاندار حركت علم و فناوری كشور است و روابط عمومی‌ها با مدل سنتی و رویكرد صرفا توجیه‌گرایانه نمی‌توانند پاسخگوی نیازها باشند.


استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی گفت: روابط عمومی بالنده و پویا، می‌تواند جریان‌ساز باشد و تصویر سازمان را در جامعه بهبود و ارتقا بخشد.


وی، روابط عمومی را مغر متفكر، زبان گویا و قوه هدایت‌گر سازمان توصیف كرد و گفت: با راهبردهای حرفه‌ای، فكر و خلاقیت؛ روابط عمومی به یك كنشگر فعال در سازمان و جامعه تبدیل می‌شود.


علیرضا افشاری‌فر، قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز نیز در این نشست گفت: اگر توانستیم روابط عمومی را به جایگاه واقعی خود برسانیم ، آنگاه جایگاه دانشگاه در جامعه ارتقا می‌یابد.


وی افزود: علی‌رغم اقدامات موثر دانشگاهیان و دستاوردهای درخشان در عرصه‌های مختلف، هنوز برخی مسئولان به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان یك وزرتخانه مصرفی می‌نگرند و این نگرش باید تغییر یابد.


افشاری‌فر، نگاه كارشناسی، تخصصی و حرفه‌ای به روابط عمومی را یك ضرورت توصیف كرد و گفت: روابط عمومی می‌تواند نگرش ناصحیح به دانشگاه‌ها را در جامعه و مدیران تغییر دهد و اگر این نگرش تغییر نیابد، شاهد محدودیت‌ها و محرومیت‌های آموزش عالی خواهیم بود.


سید رشید فلاح شمسی، مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز هم در این آیین با اشاره به نقش و اهمیت روابط عمومی در بیان خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی، بر نقش هدایت‌گر و انكارناپذیر آن تاكید كرد و گفت: در عصر كنونی و با توجه به تحولات اجتماعی، روابط عمومی هوشمند، سریع، صادق و شفاف، می‌تواند دستاوردهای عظیم دانشگاهیان را در جامعه منعكس كند.


وی، ارتباطات موثر درون دانشگاهی و برون سازمانی، كار جمعی، انسجام، شبكه‌سازی و هم‌افزایی را شروط موفقیت روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی برشمرد و افزود: این موارد در دستور كار روابط عمومی دانشگاه شیراز قرار دارد.


گفتنی است گردهمایی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشی و پارك‌های علم و فناوری منطقه ۷ کشور شامل استان‌های فارس، بوشهر و كهگیلویه و بویراحمد به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار