۰۷ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۹۳۲۰۰
sadri (2)

انتخابات برای تعیین دبیر دبیرخانه‌های عمرانی دانشگاه‌های منطقه یک کشور با حضور مدیران عمرانی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این منطقه در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد که به‌رغم حضور پررنگ دانشگاه‌های فنی و مهندسی، سیدشهاب صدری، مدیر فنی و عمرانی دانشگاه علامه طباطبائی این عنوان را کسب کرد.


به گزارش عطنا، مهندس سیدشهاب صدری، مدیر فنی و عمرانی دانشگاه علامه طباطبائی در میان 6 کاندیدا از دانشگاه‌های مختلف منطقه یک کشور با کسب 5 رأی از 17 رأی مأخوذه، به عنوان دبیر دبیرخانه عمرانی دانشگاه‌های منطقه یک کشور انتخاب شد.


بر اساس این گزارش، جلسه شورای مدیران عمرانی منطقه یک کشور برای انتخاب دبیر دبیرخانه‌های عمرانی این منطقه 29 فروردین‌ماه در مجتمع امام خمینی(ره) دانشگاه علم و صعنت برگزار شد که بعد از ارائه گزارش توسط معاون اداره کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، کاندیداها مشخص شدند.


در این جلسه 6  نفر شامل دکتر وحید شاه‌حسینی از دانشگاه صنعتی امیر کبیر، مهندس سید شهاب صدری از دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر محمد رضا کاویانپور از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دکتر سعید دولابی از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، دکتر آرش فصیح‌پور از دانشگاه تربیت مدرس و مهندس قاسم عبدی از دانشگاه فنی و حرفه‌ای کاندیدا شدند که هر کدام به مدت 10 دقیقه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.


بعد از قرائت آیین‌نامه انتخابات دبیرخانه‌های عمرانی، تعرفه‌های رأی بین رأی‌دهندگان توزیع شد که بعد از شمارش آرا، صدری، مدیر فنی و عمرانی دانشگاه علامه طباطبائی با پنج رأی به عنوان دبیر دبیرخانه عمرانی دانشگاههای منطقه یک کشور انتخاب شد و دولابی از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با 4 رأی مقام دوم را کسب کرد.



در حکم دکتر حسین عسکریان‌ابیانه، معاون اداری، مالی و مدیرت منابع وزارت علوم برای مهندس سیدشهاب صدری، مدیر فنی و عمرانی دانشگاه علامه طباطبائی آمده است؛


احتراماً با توجه به انتخاب جنابعالی به عنوان دبیر عمرانی دبیرخانه‌ منطقه یک در جلسه مورخه 29/1/ 97 شورای مدیران عمرانی منطقه، بدین‌وسیله و به موجب این حکم به مدت دو سال از تاریخ این ابلاغیه به عنوان دبیر دبیرخانه‌های عمرانی دانشگاه‌های منطقه یک تعیین می‌شود. امید است با بهره جستن از توان علمی و تجارب ارزنده خود و سایر همکاران، همه تلاش خود را در اجرای اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برنامه منطقه‌بندی عمرانی دانشگاهها و مراکز آموزشی به منظور ارتقا سطح کیفی طرح‌های عمرانی، ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی، ترویج مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، مدیریت سبز، استفاده از انرژی تجدیدپذیر و همچنین بهبود عملکرد عمرانی دانشگاه‌ها با تشکیل کمیته نظارت و ارزیابی در آن منطقه مبذول فرمائید. توفیق جنابعالی را در انجام امور محوله در جهت تحقق اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با مشارکت و همکاری مدیران طرح‌های عمرانی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی منطقه و هماهنگی اداره کل نظارت بر طرح‌های عمرانی از خداوند متعال مسئلت دارم.


سیدشهاب صدری، مدیر فنی و عمرانی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا اظهار کرد: نکته مهم این انتخاب این بود که دانشگاه علامه طباطبائی مثل اکثر دانشگاه‌های بزرگ تهران، فنی و مهندسی نیست بلکه علوم انسانی محض است و حال این موفقیت بزرگی است که مسئولیت دبیر دبیرخانه‌های عمرانی دانشگاه‌های منطقه یک کشور را بر عهده دارد.


وی با بیان اینکه در روز انتخابات به هر کاندیدا 10 دقیقه برای صحبت وقت داده شده بود، افزود: من به عنوان آخرین نفر صحبت کردم و به مدت 6 دقیقه ضمن معرفی دانشگاه و پروژه‌های عمرانی آن، برنامه‌های خود را در 6 دقیقه بیان کردم.


صدری اضافه کرد: از سال 82 که طرح تجمیع دانشگاه علامه طباطبائی کلید خورد به طور متوسط هر سال بیش از 12 هزار متر مربع بنا، محوطه‌سازی و پارکینگ به بخش‌های مختلف دانشگاه اضافه شده است که از سال 92 رشد سریع و آهنگ تندتری در توسعه فضای کالبدی و فیزیکی دانشگاه اتفاق افتاده است.


وی با بیان اینکه این میزان فعالیت عمرانی از نظر وزارت علوم رقم بسیار خوبی است، بیان کرد: بسیاری از پروژه‌ها را در دانشگاه علامه طباطبائی برخلاف سایر دانشگاه‌ها که شاید درگیر مشکلاتی بودند، مدیریت و سامان‌دهی کرده و به نتیجه رساندیم که حمایت شخص دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه و دکتر ویژه، معاون توسعه و مدیریت منابع بسیار اثرگذار بود.



دبیر دبیرخانه‌های عمرانی دانشگاه‌های منطقه یک کشور با اشاره به اینکه در جلسه برگزاری انتخابات برنامه‌هایم را به طور جدی مطرح کردم، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موضوعات امروزی در دانشگاه‌ها، موضوع معماری پایدار و سبز است که باید نهادهای دانشگاهی به عنوان مروج و الگوسازی به آن توجه ویژه داشته باشند تا به عنوان الگوی سایر نهادها و سازمان‌ها مورد توجه قرار گیرند.


وی به تشکیل کمیته‌ای در وزارت علوم برای پیگیری امور پیمان‌ها و قراردادها اشاره کرد و گفت: من مسئولیت این کارگروه را بر عهده داشتم که وظیفه آن حل اختلافات بین کارفرمایان با پیمانکاران بود، بدین صورت که دانشگاه‌ها به ما مراجعه کرده و با استفاده از اظهارنظرهای کارشناسی و فنی مشکلات آنها را برطرف می‌کردیم.


صدری با بیان اینکه بحث آموزش را در مسائل فنی و تکنیک‌های ساخت به‌خصوص در قوانین مربوط به کارفرما و پیمانکاران را پیگیری و دنبال می‌کنیم، افزود: وقتی پروژه‌ای که باید در طول دو سال اجرا شود ولی هفت سال طول می‌کشد دیگر توجیه فنی و اقتصادی ندارد و سعی می‌کنیم با آموزش و مدیریت مناسب از اتلاف وقت و انرژی در پروژه‌ها و بخش‌های مختلف ساخت و ساز در وزارت علوم و دانشگاه جلوگیری کنیم.


وی بیان کرد: در شرح خدمات و وظایف دبیرخانه‌های عمرانی دانشگاه‌های منطقه یک کشور کمیته‌ای پیش‌بینی شده است که در آن از هم افزایی و استفاده از دانش و تخصص مدیران و کارشناسان دانشگاه‌ها به‌خصوص پتانسیل‌های جمعی استفاده می‌کنیم.


مدیر فنی و عمرانی دانشگاه علامه طباطبائی به موضوع رایزنی و تعامل با سازمان های موازی به‌خصوص در تهران اشاره کرد و گفت: تعامل با این سازمان‌ها را باید به شکل قوی‌تری پیگیری کنیم.


صدری با بیان اینکه سعی می‌کنیم به عنوان یک بازوی قوی در کنار اداره کل طرح‌های عمرانی وزارت علوم فعالیت کنیم، افزود: سعی می‌کنیم با ایجاد تعاملات سازنده و مفید در سطح مدیریت‌های عمرانی منطقه یک کشور فعالیت‌های خود را به پیش ببریم و به یاری خداوند به اهداف مورد نظر دستیابی پیدا کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار