۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۹۲۹۳

پس از دو سال سکوت، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق، برنامه های خود برای حضور دوباره در عرصه سیاسی ایران را آغاز کرده است.



احمدی نژاد که برنامه های مفصلی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده در سر دارد، در هفته های اخیر، تماس های خود را با سیاستمداران و تصمیم سازان کشور افزایش داده است.

یک وزیر سابق در دولت احمدی نژاد که در برخی جلسات رئیس جمهور سابق با دولتمردانش شرکت می کند گفته است که احمدی نژاد قطعا برای انتخابات ریاست جمهوری دو سال آینده برنامه های جدی دارد و از هم اکنون فعالیت های خود را برای موفقیت در این عرصه آغاز کرده است.


به گفته وی، احمدی نژاد چند هفته قبل در جلسه ای که وی نیز حضور داشته به همکارانش گفته که نامزد انتخابات مجلس نخواهد شد اما برای ریاست جمهوری دوره بعد می آید.

این وزیر سابق گفت که احمدی نژاد با لحنی مصمم به اعضای حاضر در جلسه گفت: «خودتان را برای انتخابات آماده کنید. البته نه انتخابات مجلس بلکه انتخابات ریاست جمهوری و من شرکت خواهم کرد. »

به گفته وی، احمدی نژاد مدتی قبل نیز برخی از همفکران خود در دانشگاه امام صادق را که در دوره های گذشته برنامه های تبلیغاتی وی را طراحی می کرده اند جمع کرده و از آنها خواسته «برای انتخابات ریاست جمهوری دست بکار شوید».

برخی فعالان سیاسی نزدیک به شورای نگهبان می گویند در صورت نامزد شدن احمدی نژاد در انتخابات، وی قطعا رد صلاحیت خواهد شد و او خود در جریان این موضوع قرار گرفته است.

به گفته این منابع، از همین رو است که رئیس جمهور سابق، لابی های گسترده ای را برای جلب نظر تصمیم سازان سیاسی کشور آغاز کرده و می کوشد با رفع برخی سوء تفاهمات گذشته، اعتماد دوباره محافل سیاسی اصولگرا را جلب کند.

به گفته این وزیر سابق، احمدی نژاد در چند هفته اخیر در یک اقدام کم سابقه با بسیاری از فعالان سیاسی تاثیرگذار اصولگرا تماس گرفته و در صدد برگزاری جلسه با آنها بوده است. علاوه بر وزیران دولت سابق که راه خود را از رئیس جمهور پیشین جدا کرده و در تشکل هایی مانند جبهه پایداری و یکتا فعالیت می کنند، احمدی نژاد در هفته های اخیر تلاش کرده تا حسین شریعتمداری و حسین صفار هرندی را نیز ملاقات کند اما آنها به درخواست های وی پاسخ مثبت نداده اند.

گفته می شود این دو فعال سیاسی تلویحا به نزدیکان رئیس جمهور سابق گفته اند که مدتها است که دیگر به اظهارات وی اعتماد نداشته و فریب سخنان تازه او را نخواهند خورد.

حتی مراسم افطار رئیس جمهور سابق در ماه رمضان با اعضای کابینه اش نیز با استقبال سرد دولتمردان او مواجه شده و بجز یک عضو تشکل تازه تاسیس یکتا، فرد دیگری از چهره های شاخص اصولگرایان دعوت او را اجابت نکرده بود./ جام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
ناشناس
-
23/06/1394 - 20:32
0
0
خخخخخخخ
پر بازدیدها
آخرین اخبار