۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۹۲۹۲






کارشناسان معقتدند که سوئیس بهترین کشور جهان برای زندگی سالمندان است و پس از آن نروژ و سوئد با اختلاف اندکی قرار می‌گیرند.




به گزارش عطنا به نقل از ایسنا: بر اساس گزارش جدید سازمان غیردولتی HelpAge International با همکاری دانشگاه «سوتامپتون»، شاخص «ناظر سن جهانی» به مطالعه روی رفاه اجتماعی و اقتصادی جمعیت مسن در 96 کشور جهان می‌پردازد.

این شاخص زندگی افراد مسن را در چهار حوزه کلیدی شامل درآمد، سلامت، تحصیل و همچنین اشتغال و فراهم‌سازی محیط فیزیکی و اجتماعی مناسب مورد مطالعه قرار داده است.

کشورهای سوئیس، نروژ، سوئد، آلمان و کانادا در پنج رتبه نخست این رده‌بندی قرار می‌گیرند. رتبه نهم و دهم نیز به ترتیب به آمریکا و انگلیس اختصاص دارد. غیر از ژاپن که رتبه هشتم را به دست آورده، تمامی 10 کشور نخست این رتبه‌بندی از بین کشورهای اروپا و آمریکای شمالی هستند.

افغانستان نیز در این رتبه‌بندی جایگاه آخر را به خود اختصاص داده است. کشورهایی که برای ارتقای کیفیت زندگی افراد مسن سرمایه‌گذاری می‌کنند رتبه‌های بالاتر را از آن خود کرده و سیاست‌هایی را اعمال کرده‌اند که به وضعیت مستمری و خدمات سلامتی سالمندان توجه می‌کند. همچنین فراهم کردن شرایط محیطی فیزیکی و اجتماعی مناسب برای افراد مسن بخشی دیگر از این سیاست‌هاست.

به گزارش ساینس دیلی، کشورهای آفریقایی به دلیل پایین بودن سطح تامین درآمد و ضعف خدمات سلامتی در جایگاه پایین‌تر قرار دارند که این وضعیت، ضرورت تحقیقات و سیاست‌های مداخله‌جویانه بیشتر برای جبران کمبودها در این منطقه را ایجاب می‌کند. همچنین یونان، ونزوئلا و ترکیه در جایگاه مشابهی با کشورهای آفریقای سیاه و آسیایی قرار گرفته‌اند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار