۰۵ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۹۲۷۳۶
نشست «نگاهی به نظریه پسااستعماری» در دانشکده علوم اجتماعی علامه

نشست علمی «نگاهی به نظریه پسااستعماری» با معرفی کتاب «آخر زمان: پایان جهان غرب» با حضور محمدعلی مرادی، مرتضی کتبی و حسین میرزایی در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این نشست که سه‌شنبه، 1خردادماه در سالن شهید مطهری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، دکتر مرتضی کتبی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، دکتر محمدعلی مرادی، استاد جامعه‌شناسی و حسین میرزایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.


در این نشست همچنین کتاب «آخر زمان: پایان جهان غرب» تالیف میشل مفه زوئی، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.


کتبی در بخشی از سخنان خود گفت: غرب در حال فروپاشی است و این نکته‌ای است که در این کتاب پیش‌بینی شده است. این عصر، عصر سقوط غرب است و امپراطوری غرب مثل تمام امپراطوری های دیگر سقوط می کند.


وی افزود: در گزارشی که محققان اروپایی تهیه کردند نشان داده شد که غرب در حال فروپاشی است وحتی پژوهشگران و محققان آمریکایی هم این نکته را تایید کرده اند.


کتبی همچنین به معرفی چند کتاب پرداخت و اظهار کرد: کتاب‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به درک بهتر کشورهای غربی و ارتباط شرق با غرب کمک کند. از جمله این کتاب ها کتاب سومین انقلاب صنعتی، خوشبختی عقب افتاده ها، ساده زیستی در برابر جامعه فراوانی، وام بانکی است که در زمینه های گوناگون به رشته تحریر درآمده‌اند.


گزارش کامل  در عطنا قرار می‌گیرد.


در ادامه با گزارش تصویری این نشست همراه باشید؛


عکس: ریحانه مهیاری-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار