۰۴ خرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۹۲۶۴۴
Hoghoogh-Startup-khodayar-saeidvaziri-sahar-tafreshi

کتاب «حقوق استارت‌آپ‌ها» که نخستین کتاب در نوع خود است که به بررسی وضعیت حقوقی استارت‌ آپ‌ها می‌پردازد، با همکاری دانشجوی دکتری حقوق بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی منتشر شد.


به گزارش عطنا، در بخش توضیحات این کتاب که توسط «خدایار سعید وزیری» دانش‌آموخته‌ رشته حقوق ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی و دانشجوی مقطع دکترای حقوق بین‌الملل این دانشگاه و «سحر سید تفرشی‌ها» دانش‌آموخته کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی صورت گرفته و از سوی انتشارات خرسندی منتشر و روانه بازار نشر شده است، می‌خوانیم:


«اولین سؤالاتی که می‌تواند برای شمایی که این کتاب را در دست دارد، پیش بیاید آن است که چرا چنین کتابی نوشته شده و این صفحات قرار است چه مشکلی را حل کند؟ و مگر استارت‌آپ‌ها با دیگر شخصیت‌های حقوقی تفاوتی دارند که حقوق استارت‌آپ‌ها داشته باشیم؟


هدف از این کتاب آموزش حقوق به نخبگان دانشگاهی و کارآفرینان جوان نیست، چراکه ممکن نیست مفاهیم پیچیده حقوقی که بقا و فنای یک کسب‌وکار را رقم می‌زند در یک کتاب و دو کتاب آموزش داد، بلکه هدف ایجاد دیدی کلان در کارآفرینان است تا صورت مسائل پیش‌روی خود را بدانند و هنگامی‌که به مشاوری مراجعه می‌کنند به‌صورت دقیق پاسخ خود را جستجو کنند و با دنیایی از مفاهیم گنگ و نامفهوم مواجه نشوند. در این کتاب سعی بر بیان اهم مسائل و مشکلاتی بوده است که براساس تجربه چندسال کار با استارت‌آپ‌ها برای کارآفرینان وجود دارد و از آنجایی که مخاطب این کتاب بیش از آنکه جامعه حقوقی باشد کارآفرینان هستند، سعی شده است تا حد امکان از زبان حقوقی و ورود به پیچیدگی‌های حقوقی خودداری شود تا مخاطب در میان مسئله‌ها و پیچ‌درپیچ ظرایف حقوقی گم نشده و به سؤال اصلی خود بسته به کسب‌وکار خویش برسد و مجموعه‌ای قوانینی که بیشتر استارت‌آپ‌ها با آن‌ها درگیر هستند و ملزم به رعایت آن‌ها به سبب ارتباط به کسب و کارشان‌اند نیز در انتها آورده شده است.»


علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید برخط چاپ اول کتاب «حقوق استارت آپ ها» که در 207 صفحه و توسط انتشارات خرسندی منتشر و به جامعه علمی و دانشگاهی کشور عرضه شده است، اینجا را کلیک کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار