۰۲ خرداد ۱۳۹۷ ۲۳:۲۴
کد خبر: ۱۹۲۶۲۱
محمدرضا کارگری، رئیس هیئت مدیره بنیاد خیرین دانشگاه علامه طباطبائی
رئیس هیئت مدیره بنیاد خیرین دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به فعالیت‌های افتخارآفرین خیرین، گفت: در مسیر کار خیر ما معضلات بسیاری می‌گذارند، پنجاه درصد مدارس را مردم ساخته و تمام خیریه‌ها را مردم اداره می‌کنند؛ مردم ما بهترین مردم روی زمین هستند و ما باید از دولت بخواهیم که در مسیر کار خیر ما سنگ‌اندازی نکند.  

به گزارش خبرنگار عطنا، اولین همایش بنیاد خیرین دانشگاه علامه طباطبائی (گزارش تصویری) با حضور اعضای مجمع خیرین کشور و برخی از استادان این دانشگاه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه در دانشکده اقتصاد برگزار شد.

در این همایش، محمدرضا کارگری، رئیس هیئت مدیره بنیاد خیرین دانشگاه علامه طباطبائی ضمن عرض تبریک ماه مبارک رمضان، گفت: خدا را شاکریم که روز اول ماه رمضان را در جایی افطار می‌کنیم که می‌توان گفت جایگاه رسولان الهی است.

او ادامه داد: همانطور که پیامبران برای تربیت انسان آمده‌اند، دانشگاه هم انسان تربیت می‌کند. استادان دانشگاه علامه و همه دانشگاه‌های کشور با شرایط سخت اقتصاد بسیار مرده در برابر مشکلات ایستاده و فرزندان مردم را آموزش می‌دهند.

کارگری افزود: ما از خط قرمزها گذشته‌ایم چون چهل سال است که به مردم این مرز و بوم خدمت می‌کنیم، بنابراین گفته‌های ما از سر دلسوزی است، ما این افتخار را داریم که 50 درصد مدارس کشور را می‌سازیم، به 25 بیمارستان مجموعه علوم پزشکی خدمات می‌دهیم و بزرگ‌ترین بیمارستان MS کشور را با دستان وزیر بهداشت کلنگ‌زنی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کارهای خیر ما یک نوع سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: افتخار داریم که مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین شیرخوارگاه کشور را ساخته‌ایم و با وجود اینکه با دولت و سازمان بهزیستی توافق‌نامه جهت تجهیز این شیرخوارگاه را داریم اما 6 ماه است که بچه‌های شیرخوار در خاک و گل هستند، می‌گوییم اینها را با نام خود تجهیز کنید اما گوش شنوا کجاست!

رئیس هیئت مدیره بنیاد خیرین دانشگاه علامه تصریح کرد: در مسیر کار خیر ما معضلات بسیاری می‌گذارند، پنجاه درصد مدارس را مردم ساخته و تمام خیریه‌ها را مردم اداره می‌کنند؛ مردم ما بهترین مردم روی زمین هستند و ما باید از دولت بخواهیم که در مسیر کار خیر ما سنگ‌اندازی نکند.

او با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مرکز دارویی اروپا وقف کار خیر شده است، گفت: همه انسان‌ها در همه عالم کار خیر می‌کنند چون خداوند از روح خود در ما دمیده است بنابراین انسان‌ها با هر مسلکی به سمت خیر و خوبی می‌روند و این در ذات انسان است.

کارگری خاطرنشان کرد: ما افتخار داریم که در قلب ایران، بزرگ‌ترین مرکز نگه‌داری معلولان ذهنی- حرکتی دختر و پسر را که از قصر زیباتر هستند توسط دو تن از دوستان ساخته‌ایم.

وی گفت: ننگی بالاتر از این نیست که دانشجوی این مرز و بوم سوء تغذیه داشته باشند در حالی که در دنیا، بهترین امکانات را برای شکوفایی استعداد‌های دانشجویان‌شان سرمایه‌گذاری می‌کنند، چرا جلوی اختلاس‌ها را نمی‌گیرید، چرا جلوی دزدی‌ها را نمی‌گیرید، چرا برخورد نمی‌کنید.

عضو مجمع خیرین کشور خطاب به مسئولان بیان کرد: اگر از روز اول برخورد می‌کردید، اختلاس تبدیل به یک فرهنگ نمی‌شد، اختلاس فرهنگ شده است، دولتمردان از خواب بیدار شوید، فردای قیامت جواب خدا را چی می‌دهید؟ تاریخ با اینگونه رفتارها به زشتی از شما یاد می‌کند. چرا دولت کاری نمی‌کند و این همه اختلاس صورت می‌گیرد، این دولت‌مردان بدانند که فردای قیامت باید پاسخگو باشند.

کارگری در پایان با بیان اینکه دانشجو پول غذای هزار تومانی را نداشته باشد با هیچ تفکری سازگاری نیست، گفت: مردم بهترین خدمات را می‌دهند، ما بایستی دانشجو را دریابیم، چرا باید در کشوری که رهرو اسلام است دانشجوی دارای مشکل سوء تغذیه داشته باشیم؟

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار