۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ۰۷:۲۷
کد خبر: ۱۹۲۳۵

به گزارش عطنا، روزنامه ایران در بخشی از این خبر آورده :کشتی آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد که افزایش تقاضا برای ارز در کنار تحولات سیاسی مثل برجام عامل نوسانات اخیر است.
لطفعلی بخشی استاد دانشگاه علامه نیز گفت : در دوره پساتحریم، تقاضاهایی که پشت خط باقی مانده بود اکنون در حال ورود به بازار است.
جلیلی استاد دانشگاه گفت: رفت و آمد هیأت های اقتصادی و سیاسی و افزایش امیدها موجب افزایش تحرک در بازار شده است.
شکری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: سفر زائران حج به طور طبیعی موجب افزایش تقاضا برای ارز می شود.
در همین حال انجمن صرافان در نامه ای به رئیس جمهوری خواستار توقف ارجاع آیین نامه بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز کشور شدند.
چندسالی است که موضوع سر و کله زدن های بانک مرکزی با صرافی ها هر از گاهی به سرخط خبرها می آید. یک روز با نوسان های شدید ارزی و دلار حدود ۴ هزار تومانی و درگیری ها در حاشیه های پر رنگتر از متن این بازار؛ ۵-۴ تا صراف بزرگ هستندکه نرخ ها را تعیین می کنند.
آنچه مسلم است باید در یک انضباط بهتری صرافان کارکنند. طبق گفته های رئیس کل بانک مرکزی باید در این بازار، نظم حاکم باشد.
روزنامه ایران عکس نخست را به وزیر خارجه و معاونش که در کمیسیون برجام در مجلس حضور یافته اند، اختصاص داد.
روزنامه ایران یادداشت اول خود را به قلم آفرین چیت ساز با موضوع «قصه تحریم و یک تناقض تاریخی» به بررسی برجام در مجلس پرداخت .
در بخشی از این یادداشت می خوانیم : کمیسیون بررسی «برجام» در مجلس همچنان خبرساز است. جلسات این کمیسیون به فرصتی طلایی برای تیم مخالف سیاست هسته ای دولت روحانی تبدیل شده است تا با فراغ بال از هر روش و ترفندی برای زیر سووال بردن و به چالش کشیدن مهم ترین موفقیت دولت اعتدال در سیاست خارجی بهره ببرند. تیم هسته ای دولت سابق که در انتخابات خرداد ۹۲ با رأی قاطع مردم به روحانی ناکام ماند، تصور نمی کرد که بعد از ۲ سال، ساعت های متمادی تریبون مجلس و آنتن صدا و سیما را برای طرح دوباره مخالفت جویی های زمان انتخابات به دست گیرد.
یادداشت دوم روزنامه ایران به قلم محمدجواد حق شناس استاد دانشگاه باموضوع « نیمه پر لیوان را ببینیم» استفاده از کاخ موزه ها برای اجرای برنامه موسیقی را مورد بررسی قرار داده است .
یادداشـــت سوم این روزنامه به قلم حمید هوشنگی معاون خبر پیشین ایرنا با موضوع « صدای قشر سرخورده بریتانیا» به مخالفت بزرگان حزب کارگر به انتخاب رهبر حزب کارگر را مورد بررسی قرار می دهد.
در بخشی از این یادداشت می خوانیم :با وجود مخالفت بزرگان حزب کارگر بریتانیا، جرمی کوربین ۶۴ ساله، سوسیالیست تمام عیار، شنبه با رأی قاطع و شصت درصدی اعضا و طرفداران این حزب، به رهبری حزب کارگر انتخاب شد تا این حزب درهم ریخته را سامان دهد. اینک مهمترین کار وی پس از جشن پیروزی، تشکیل کابینه سایه است تا حرکت به سمت تغییراتی را آغاز کند که برای ترمیم وجهه حزب لازم و احتمالاً پیروزی در انتخابات عمومی بریتانیا در پنج سال آینده به آن نیاز دارد.
«دعوت رسمی برزیل از روحانی،گفت وگو با دکتر یحیی یثربی/ دانشگاه از’نقد’خالی شده است،باکسب دو مدال نقره و دو برنز/نایب قهرمانی آزادکاران بدون طلا،مجموعه مطالب ‘ایران’ در خصوص ترکیه/حذف منتقدان اردوغان در کنگره عدالت و توسعه،سهیلا جورکش: برایم دعا کنید /گفت و گوی «ایران» با قربانی اسیدپاشی اصفهان» از دیگر اخبار مهم این روزنامه می باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار