۲۰ شهريور ۱۳۹۴ ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۸۸۹۵

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم از بحث و بررسی در خصوص ماده " مصونیت آزاد اندیشان" در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها برای تامین مصونیت لازم برای شرکت‌کنندگان در کرسی‌های آزاد اندیشی خبر داد.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا دکتر سید ضیا هاشمی  در مورد اقدامات وزارت علوم در مورد ترویج کرسی‌های آزاد اندیشی توضیح داد: آیین نامه موجود اصلاح و ابلاغ شد، ضمنا پیگیری کردیم که ماده واحده ای در شورای اسلامی شدن دانشگاه ها تحت عنوان "مصونیت آزاد اندیشان" تصویب شود تا مصونیت لازم برای شرکت کنندگان در کرسی های آزاد اندیشی را فراهم کند که این امر در جریان است و در حوزه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها مورد بحث و بررسی قرار دارد که اگر ابلاغ شود کمک زیادی می کند.


وی ادامه داد: علاوه بر بحث آیین‌نامه ها جلسات توجیهی زیادی در این زمینه برگزار می شود و یکی از محورهای اصلی در اجلاس اخیر معاونان فرهنگی دانشگاه ها این موضوع بود.


معاون فرهنگی اجتماعی وزیرعلوم با تاکید بر اینکه همواره اعلام شده برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی از هیچ گونه کمک و حمایتی دریغ نمی‌شود، اظهار کرد: در این زمینه هم هزینه ها تامین می شود و هم حمایت های دیگر صورت می گیرد، علاوه بر حمایت ها تاکید می‌شود نهادهای خارج از دانشگاه در این حوزه دخالت نکنند تا امنیت و تضمین کافی برای مشارکت گسترده‌تر در کرسی ها فراهم شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار