۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۸۸۷۶۶
مادر شهید مسعود عسکری از شهدای مدافع حرم

«زهرا نبی‌لو» مادر شهید مدافع حرم، مسعود عسکری که 14 اردیبهشت‌ماه در مراسم «شبی با شهدا» در جمع دانشجویان دختر دانشگاه علامه طباطبائی در خوابگاه شهید سلامت سخنرانی می‌کرد، گفت: شوق پرواز در شهید مسعود عسکری باعث شد که بعد از دوبار تغییر رشته در دانشگاه، مسیر زندگی خود را به سوی آسمان‌ها تغییر بدهد و به سمت آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک برود.


به گزارش عطنا، زهرا نبی‌لو در ادامه افزود: مسعود پس از تغییر رشته در دانشگاه، مسیر زندگی خود را به سوی آسمان‌ها تغییر داد و به سمت آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک رفت و در کنار آن انواع حرفه‌های دیگر از جمله خلبانی پاراگلایدر و سقوط آزاد را نیز فرا گرفت.


وی اضافه کرد: پسرم از سنین نوجوانی این مهارت‌های تخصصی را فرا گرفت تا آنها را در راه اسلام و کشورش هزینه کند. او ابتدا در رشته الکترونیک مشغول به تحصیل شد اما پس از گذشت سه ماه، از ادامه این رشته انصراف داد و یک سال بعد با انتخاب رشته حقوق باز نتوانست آرام بگیرد و از آسمان‌ها دور بماند و علاقه او باعث شد که مراحل گزینش و تست‌های پزشکی خلبانی را پشت سر بگذارد تا وارد دنیای آسمانی بشود.


مسعود تمام وقت نوجوانی و جوانی خود را صرف آموزش‌های تخصصی کرد که بتواند در آینده آن تخصص‌ها را در راه اسلام و کشور هزینه کند. او در سن 24 سالگی پس از انجام پروازهای متعدد به درجه استاد خلبانی هواپیمای فوق سبک رسید و غیر از آن مهارت‌های فوق العاده‌ای مانند بالاترین درجه غواصی 5 ستاره، استاد کار در ارتفاع، ورزشکار رزمی با حکم های قهرمانی متعدد، سقوط آزاد، خلبان پاراگلایدر، هدایت موتور و دوچرخه‌های غیرمعمول با مهارت بالا داشت و در کنار همه آنها او یک رزمنده به تمام معنا بود و توانایی رزمی بالایی داشت، به طوری که مهارت تیراندازی این شهید بسیار فوق‌العاده بود.



به گفته دوستان شهید، او به آموزش های زمینی اکتفا نمی‌کرد و همواره وقت خود را صرف یادگیری علوم و مهارت‌های مختلف کرد و برخلاف عادت، همه آموزش‌های هوایی، دریایی و زمینی را به خوبی فرا گرفت و اساتید شهید به این موضوع اعتراف می‌کردند که شهید عسگری از همه با استعداد‌تر بود و خیلی سریع‌تر از دیگران آموزش‌ها را یاد می‌گرفت.


این شهید بزرگوار در شامگاه روز بیست یکم آبان 94 پس از عملیات آزادسازی شهر العیس در حومه حلب سوریه به همراه شهیدان احمد اعطایی، محمدرضا دهقان امیری و سیدمصطفی موسوی، غریبانه به شهادت می رسد.


گفت‌گوی کامل مادر شهید عسکری با خبرگزاری تسنیم را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار