۰۶ بهمن ۱۳۹۳ ۰۷:۰۳
کد خبر: ۱۸۷۵

دکتر یحیایی در همایش آسیب های اجتماعی و در جمع اولیاء و مربیان آموزشی شهرستان خوانسار با اشاره به گستردگی استفاده از  فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و آثار آن بر روی زندگی نسل امروز اظهار کرد: روزانه بیش از 400 میلیون نفر در دنیا از اینترنت استفاده می کنند و لذا در کنار محاسنی که در استفاده از اینترنت وجود دارد در عین حال معایبی نیز در ارتباط با آن به چشم می خورد و از جمله معایب عمده استفاده از این فضا جایگزینی آن با روابط اجتماعی است.



وی افزود: شبکه های دوست یابی به صورت گسترده ای در کشور ما رو به افزایش است و ایران رتبه سوم را دراستفاده از شبکه های دوست یابی در دنیا دارد.

کارشناس و مشاور خانواده خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه فضای اینترنت ذهن نوجوانان و جوانان ما را به طور جدی اشغال کرده است و این موضوع نشان دهنده نحوه مدیریت و کنترل خانواده بر روی این مقوله است.

وی با تاکید بر نقش و تاثیر فضای مجازی بر تضعیف بنیان خانواده تصریح کرد: کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزندان، شکاف نسل ها، بروز آسیب های نوظهور و تجربه نمودن احساسات نامطلوب از جمله تاثیرات منفی استفاده بیش از حد و بدون کنترل از فضای مجازی بر روی افراد و خانواده است.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تاثیرات اجتماعی فضای مجازی به ویژه بر روی نوجوانان و جوانان خود را به صورت بحران هویت، تغییر ارزش ها، گسترش ارتباطات نامتعارف، انزوای اجتماعی، سوء استفاده های جنسی و جامعه گریزی نشان می دهد.

وی افزود: برای درمان و رفع این معضلات مهم ترین اقدام خانواده ها آشنایی والدین با شیوه های برخورد با نوجوانان و جوانان در ارتباط با استفاده از فضای مجازی و ترمیم ارتباط والدین با فرزندان است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار