۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۸۵۵۶

دبیر شورای تحول علوم انسانی گفت: اگر امروز صنعت بخواهد به علوم انسانی بی توجه باشد و حرکت خود را ادامه دهد شکست می خورد و به همین دلیل امروز شرایط مناسبی در صنعت خودرو سازی نداریم.




به گزارش عطنا به نقل از مهر ، حمید طالب زاده امروز در جلسه مشترک پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، شورای تحول علوم انسانی و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در علوم انسانی گفت: مسئله تحول در علوم انسانی مقطعی و یا متاثر از سیاست نیست بلکه ضرورتی در متن علم است و علم نیازمند تغییر و تحول است.


وی افزود: اگر بخواهیم بر محور های کارآمدی و روزآمدی علوم انسانی در ایران فکر کنیم به موضوع اسلامی شدن این علوم باید توجه کنیم، چراکه می خواهیم نیازها و مشکلات مردم و جامعه را پاسخگو باشیم و شورای تحول متناسب با نیاز های مردم در علوم انسانی تحول ایجاد می کند.


دبیر شورای تحول علوم انسانی گفت: اگر امروز صنعت بخواهد به علوم انسانی بی توجه باشد و حرکت خود را ادامه دهد شکست می خورد، مانند صنعت خودرو سازی که به دلیل بی توجه به علوم انسانی که همان سنجش نیازهای جامعه است امروز شرایط مناسبی ندارد.


هدف و مسیر فرهنگ در اسناد پایین دستی مشخص نیست


در این جلسه همچنین سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: امروز برای اصحاب علوم انسانی هدف مسیر تحول علوم انسانی مشخص نیست با اینکه در اسناد بالا دستی به آن اشاره شده، اما در اسناد پایین دستی خبری از این موضوعات نیست.


وی افزود: در حوزه فرهنگ هم چنین شرایطی وجود دارد و در سند اسلامی شدن دانشگاه ها مکرر بر موضوع فرهنگ تاکید شده است، اما اینکه در اسناد پایین دستی چقدر اهتمام قانونی و بودجه به آن اختصاص داده شده مشخص نیست، در حالی که در حوزه فرهنگ هزینه های زیادی می شود، اما این هزینه ها مبتنی بر برنامه ها نیست.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: حوزه فرهنگ در دانشگاه ها بخش اصلی و متن اصلی همه فعالیت های دانشجویی است در حالی که خیلی وقت ها برای موضوع فرهنگ تنها به مراسم اکتفا می شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار