۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۸۵۱۲۷
رونمایی از کتاب «تلنگر» اثر ریچارد تیلر، برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2017

نشست رونمایی، نقد و بررسی کتاب «تلنگر» اثر ریچارد تیلر، برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2017 با حضور مترجم کتاب و استادان دانشگاه در سالن شهید ارشاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این نشست که 5 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، نرگس درویش، دارای دکترای اقتصاد رفتاری و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهراء، حبیب مروت، عضو هیئت گروه اقتصاد بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی و مرتضی رستمی، مترجم این کتاب حضور داشتند.


این نشست توسط انجمن علمی-دانشجویی جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری مرکز انتشارات علمی و فرهنگی برگزار شد.


ریچارد تیلر در اورنج شرقی، نیوجرسی متولد شد. مادر او، معلم بود، و پدرش، آلن در حساب ارزیابی مالی در نیوآرک، نیوجرسی بود. خانواده ریچارد یهودی است. او با دو برادر کوچکتر بزرگ شد.


او از آکادمی نیوآرک فارغ‌التحصیل شد. سپس از دانشگاه کیس وسترن رزرو در سال ۱۹۶۷ فارغ‌التحصیل شد و مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۹۷۰ و دکترای خود را در سال ۱۹۷۴ از دانشگاه راچستر، دریافت کرد.


پس از اتمام تحصیلاتش، به عنوان استاد دانشگاه راچستر مشغول به کار شد. از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۵، او عضو هیئت علمی دانشکده جی.اس. جانسون در دانشگاه کرنل بود و سپس در مدرسه بازرگانی بوت دانشگاه شیکاگو در سال ۱۹۹۵ عضو هیئت علمی بود.


او همچنین از سال ۱۹۹۱ مدیر اجرایی دفتر مطالعات اقتصادی ملی است.



عکس: مسعود پناهی - عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار