۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۸۲۸۸۶
چهارمین دورهمی انجمن علمی-دانشجویی روزنامه‌نگاری با موضوع شایعه‌شناسی

چهارمین دورهمی علمی، انجمن علمی-دانشجویی روزنامه‌نگاری با موضوع «شایعه‌شناسی»، 27 فروردین با حضور دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در دفتر انجمن‌های علمی دانشکده ارتباطات برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این جلسه الیاس براهویی‌‌نژاد، عضو شورای مرکزی انجمن علمی-دانشجویی روزنامه‌نگاری با همکاری مهمانان جلسه، درمورد شایعه و اهمیت شناختن آن در رسانه‌ها بحث کردند.


در ابتدا به پرسش «شایعه چیست؟» پاسخ داده شد و در مورد دلایل شایعه‌سازی، شاخصه‌های شایعه و ویژگی‌ مخاطبان بحث شد. چرایی نبود رسانه‌های معتبر که بتوانند افکار عمومی را جلب کنند تا مخاطبان به سمت مراجع غیررسمی نروند از محورهای دیگر این نشست بود.


همچنین نقش شایعه در رسانه‌های کنونی بررسی شد و برخی رسانه‌های شایعه‌ساز هم معرفی شدند. در پایان جلسه مهمانان نشست مثال‌های گوناگون شایعه در انواع مراجع خبری (رسمی و غیررسمی) را بررسی کردند و در مورد لزوم آموزش سواد رسانه‌ای برای کمک به شایعه‌شناسی و جلوگیری از شایعه‌پراکنی صحبت کردند.


دورهمی‌های علمی این انجمن علمی-دانشجویی روزنامه‌نگاری در دوره‌های گذشته آغاز شد و در انجمن کنونی ادامه یافته است.


هدف از برگزاری این دورهمی‌ها، آشنا کردن دانشجویان با مفاهیم علمی به‌صورت کاربردی بوده است و در همین راستا، سه جلسه قبلی این انجمن نیز با موضوعات «مقایسه فضای کاری روزنامه‌نگاری با فضای آکادمیک»، «سیاست‌های خبری در رسانه‌ها» و «تفکر انتقادی و اهمیت آن در روزنامه‌نگاری» در هفته‌های گذشته برگزار شده بود و این جلسات در هفته‌های آینده نیز ادامه دارد.


دورهمی‌های علمی به‌صورت هفتگی برگزار خواهد شد و اطلاع‌رسانی آن از طریق کانال انجمن علمی-دانشجویی روزنامه‌نگاری انجام می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار