۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۸۲۵۸۲
bozorgdasht motamednejad khaniki forghani montazerghaem ertebatat (30)

رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به راه اندازی کرسی ارتباطات علم و فناوری با همکاری یونسکو در ایران گفت: این اقدام، کشورمان را به قطب کرسی‌های ارتباطات علمی در منطقه تبدیل می کند.


به گزارش عطنا، محمد مهدی فرقانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: راه اندازی کرسی ارتباطات علم و فناوری اتفاق بسیار مهمی است که برای اولین بار در ایران رقم خورد و با این اتفاق، برای همه دانشگاه ها و مراکز آموزشی در کشور، منطقه و دیگر کشورها شرایط حضور و استفاده از آن فراهم می شود.
«کرسی یونسکو در زمینه ارتباطات در علم و فناوری» در پی تلاش مشترک کمیسیون ملی یونسکو و دانشگاه علامه طباطبائی در دانشکده علوم ارتباطات این دانشگاه تاسیس شده است.
هدف کلی از تاسیس این کرسی که در تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه با یونسکو آورده شده، ارتقای یک نظام یکپارچه در زمینه آموزش، پژوهش، اطلاع‌رسانی و مستند‌سازی در زمینه ارتباطات در علم و فناوری و تسهیل همکاری میان پژوهشگران برتر دنیا با مدرسان دانشگاه‌ها و سایر نهادهای آموزشی داخل کشور، کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه، اروپا و سایر مناطق جهان است.
این کرسی علمی آموزشی، اهداف ویژه ای همچون تاسیس و برگزاری دوره‌های مشترک کارشناسی و کارشناسی ارشد در حوزه ارتباطات در علم و فناوری و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت در زمینه روزنامه‌نگاری علمی به منظور ارتقای مهارت و توانمندی روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه در حوزه علم و فناوری با بهره‌گیری از منابع ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را دنبال می کند.
هدایت طرح‌های پژوهشی در زمینه ارتباطات در علم و فناوری با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت پوشش رسانه‌ای در کشورهای مفروض و ارائه راه حل برای افزایش دسترسی به اطلاعات در زمینه علم و فناوری و به اشتراک گذاشتن نتایج حاصله در مقیاس وسیع از دیگر اهداف راه اندازی این کرسی است.
از دیگر اهداف تاسیس این کرسی علمی آموزشی می توان به تسهیل همکاری‌های دانشگاهی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی از طریق شبکه‌سازی، اجرای طرح‌های مشترک آموزشی، پژوهشی و تحرک و جابجایی استاد و دانشجو، به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات، انتشارات، برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های بین‌المللی در زمینه ارتباطات در علم و فناوری اشاره کرد.
کرسی ارتباطات علم و فناوری همچنین موظف است با یونسکو و دیگر کرسی‌های موجود این سازمان بین المللی در زمینه فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط، همکاری کند.
این کرسی، هفته گذشته تاسیس شده و هادی خانیکی، استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در پی موافقت یونسکو و این دانشگاه، به ریاست کرسی برگزیده شد.



 دکترای روزنامه نگاری راه اندازی می شود


رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه مصاحبه خود با خبرنگار ایرنا، تاکید کرد: با راه اندازی این کرسی، چند گرایش جدید علوم ارتباطات در حوزه های مختلف از جمله سلامت، محیط زیست، توسعه روزنامه نگاری و کارشناسی ارشد روابط عمومی را در دست تدوین داریم که اوایل امسال رونمایی خواهند شد.
وی اضافه کرد: بیشتر این رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد هستند و درصدد هستیم، برنامه درسی رشته روزنامه نگاری را در مقطع دکتری، تدوین کنیم و به زودی شاهد راه اندازی آن باشیم.



تاکید بر تعامل دانشکده علوم ارتباطات با سازمانهای رسانه ای


فرقانی در ادامه سخنان خود به نیاز دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برای تعامل بیشتر با نهادها و سازمان های رسانه ای با هدف حضور دانشجویان برای گذراندن واحد کارآموزی اشاره کرد.
وی ابراز امیدواری کرد با پیوند وسیع تر این دانشکده با سازمان های رسانه ای، دانشجویان روزنامه نگاری و روابط عمومی بتوانند واحد کارآموزی را با حضور مستقیم در فضای رسانه ای و با استفاده از تسهیلات این سازمان ها به صورت تجربی بگذرانند.
رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با ابراز تاسف از اینکه کمتر نهاد رسانه ای برای پذیرش کارآموز با دانشکده همکاری می کند، افزود: این نهادها انتظار دارند، دانشکده علوم ارتباطات نیز بتواند متقابلا به آنها خدمات ارائه بدهد درحالیکه ما واقعا این امکان را نداریم.
فرقانی تصریح کرد: لازم است همکاری و همگرایی بیشتری بین سازمان های رسانه ای و روابط عمومی ها با این دانشکده شکل بگیرد تا بتوانیم دانش آموختگان کارآمدتری تحویل جامعه دهیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار