۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۸۲۱۹۶
مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم

رئیس سازمان امور دانشجویان از اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به وام شهریه در بودجه ۹۷ خبر داد و بیان کرد: ثبت تقاضای وام شهریه از روز شنبه ۲۵ فروردین ۹۷ آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ۹۷ ادامه خواهد داشت.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، مجتبی صدیقی با اشاره به آخرین وضعیت وام شهریه دانشجویی گفت: تنها وامی که صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، در طول ۳ سال اخیر با مشکل مواجه بوده، ولی به هر صورت با استفاده از منابعی که داشته، تلاش کرده مشکلی پیدا نشود وام شهریه است.


وی ادامه داد: چون اعتباری که در قانون بودجه پیش‌بینی شده، در ردیف متفرقه و تملک است و تخصیص آن معمولا با مشکلاتی مواجه بوده، طی این چند سال هیچ‌وقت به صورت کامل تخصیص نیافته است.


رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: با توجه به این شرایط، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم توانسته از منابع خود این وام را پرداخت کند. امسال بنا داریم همان‌طور که از هم‌افزایی و همکاری بانک، در پرداخت وام دکتری استفاده کردیم، از همکاری بانک برای افزایش سرمایه وام شهریه نیز استفاده کنیم .


وی درباره اعتبار وام شهریه گفت: در بودجه ۹۷ مبلغ ۳۰  میلیاردتومان به وام شهریه اختصاص داده شده که معمولا با مشکل تخصیص مواجه است. اگر بتوانیم این اعتبار را با کمک سازمان برنامه و بودجه زودتر دریافت کنیم، می‌توانیم با سرمایه‌گذاری بانکی، تعداد بیشتری از متقاضیان وام شهریه را پوشش دهیم .


براساس زمانبندی ثبت تقاضا و پرداخت تسهیلات نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۶، ثبت تقاضای وام شهریه از روز شنبه ۲۵ فروردین ۹۷ آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ۹۷ ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار