۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۸۲۰۱۹
37388_834

پس از اقدامات اخیر محمود احمدی‌نژاد در پی بازداشت اخیر حمید بقایی، جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور سابق نوشتند که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید.


به گزارش عطنا، متن این رنج‌نامه به شرح زیر است:


بسمه تعالی


جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد، رئیس جنبش سبز بهار


با سلام  و احترام


از آنجایی که این روزها به دلیل محکومیت و حبس آقای بقایی، شدیدا مشغول نامه‌نگاری‌های سرگشاده به رهبر فرزانه انقلاب هستید -حال چه به نام خودتان و چه از زبان امضاکنندگان متن‌هایتان- برخی مطالب و سوالات خویش را صریحا با جنابعالی در میان می‌گذاریم و انتظار پاسخی صریح و روشن داریم.


1- از آنجایی که اصرار و پافشاری جنابعالی بر بی‌گناهی یارانتان مسبوق به سابقه است، به عنوان اولین مطلب عرض می‌گردد که شما همین نوع تعصبات را نیز عینا نسبت به معاون اولتان داشتید، آنچنان که دست‌درازی به «کابینه» را «خط قرمز» خود نامیدید، اما پس از اثبات جرایم محمدرضا رحیمی، در پیامی عمومی، مفاسد مالی وی را بی‌ربط به خود قلمداد نمودید تا جایی که رحیمی نیز متقابلا از شما برائت جست و خود را باخته رفاقت با شما خواند.


سوال این است که تفاوت غائله بقایی با رحیمی دقیقا چیست و چرا مردم باید تاوان رفیق‌بازی‌های شما را بدهند؟


2- فارغ از مطالبی که برخی مسئولان ارشد قضایی در زد و خوردهای رسانه‌ای طرفینی به شما و جناب بقایی نسبت داده‌اند، شما و آقای بقایی نیز در کذب‌گویی کم نگذاشته‌اید. با این حال در اقدامی هوشمندانه، هیاهوی سیاسی و رسانه‌ای خود را صرفا بر خلاف‌گویی‌های آقایان متمرکز و همان را ملاک حقانیت خویش، بطلان رأی و فساد کلیت قوه قضائیه قرار داده و مثل همیشه دوقطبی خیر و شر و حق و باطل پدید آورده‌اید؛ چیزی که حقیقتا باید گفت استاد آنید.


با این مدخل، سوال مشخص ما این است که با ادعاهای دروغ جنابعالی و آقای بقایی از جمله در خصوص شخصی بودن ۶۳ حساب قوه قضائیه و ادعای دریافت سکه توسط جمعی از مسئولان از جمله جناب رئیسی و گاف و جعل تاریخی «مسئول وقت»، چه باید کرد؟


3- در همین خصوص و بنابر تجربه مذکور در اتهام به همه برای رهاندن خود، به نظر می‌رسد که به قاعده «الغریق یتشبث بکل حشیش» این بار پای قاسم سلیمانی را وسط کشیده‌اید. فارغ از اینکه آقای بقایی در لایحه دفاعیه خود به دریافت وجه در روز آخر استقرار دولت دهم اذعان نموده‌اند، واضح است که سپاه قدس به دلیل نوع و ماهیت اقداماتش، نمی‌خواهد و نمی‌تواند موضوع را علنی، و سند و رسیدی ارائه نماید. در شرایطی که جان و جسم مجروح و محبوس رهبران شیعه شمال آفریقا در خطر است و خون یاران و فرزندان این چهره‌های انقلابی مثل آب خوردن ریخته شده، آیا انتظار دارید سپاه قدس فرضا رسید تحویل وجهی که قرار بوده توسط دولت وقت به لایه‌های دفاعی منطقه‌ای ایران تحویل شود را علنی نماید؟! چرا مهرورزی شما انقدر بگیرنگیر دارد و چنین بی‌پروا با جان سرشبکه‌های برون‌مرزی جمهوری اسلامی بازی می‌کنید؟


4- آقای بقایی پس از آزادی از بازداشت نخست، در بیانی که شدیدا بوی فرقه‌گری می‌داد، اظهار داشت «والله والله والله اگر آقای احمدی‌نژاد به من بگوید بمیر، فقط می‌گویم چگونه؟». اگر اظهارات منحرفانه وی که حرام کبیر خودکشی را به امر شما برای خود واجب می‌داند، کذب و غلو محض است، که با حداقل بهره هوشی هم می‌توان دریافت دوستان بهاریتان سال‌هاست چه دامی برایتان پهن کرده‌اند. اگر هم واقعا معتقدید آن فرد، صادقانه و البته منحرفانه شما را شریعت خویش و ملاک حلال و حرام می‌داند، بسم الله! اینک توپ در زمین شماست. به جای تقسیم کاری که برای مظلوم‌نمایی خود و مقصر‌انگاری عالم و آدم، یک سوی آن را اعتصاب غذا قرار داده‌اید و سوی دیگرش را نامه‌نگاری، کافی است برای نجات جان رفیقتان به وی امر کنید اعتصاب غذایش را پایان دهد.


5- از آنجایی که غیرعلنی بودن دادگاه آقای بقایی را بهانه‌ای برای تخطئه حکم قرار داده‌اید، سوالاتی نیز در این خصوص از محضرتان داریم، از جمله اینکه اولا این به قول شما بی‌اعتباری، فقط مشمول آقای بقایی است یا تمام دادرسی‌های غیرعلنی محکومینی چون مهدی هاشمی را نیز شامل می‌شود، اگر پاسختان مورد اخیر است، جسارتا چرا جز برای حلقه بسته اطرافیانتان فریاد عدالت‌خواهی سر نداده‌اید؟ ثانیا قانون اختیار علنی بودن را به چه کسی داده است و آیا قانون ملاک است یا خواست جنابعالی؟ ثالثا آیا حکمت علنی‌بودن دادرسی چیزی جز این است که افکار عمومی نیز از محتوا و جریان دادرسی مطلع گردند؟ در این خصوص و تاکنون آیا موردی بوده که شما و یا آقای بقایی بخواهید به مردم گفته بشود و مکررا از مجاری رسانه‌ای خارج دادگاه علنا نگفته باشید؟!


6- از آنجایی که قوه قضائیه را در کلیت ناکارآمد و ناسالم برشمرده‌اید، چرا بارها در مقام شاکی از همین مجرا از افراد حقیقی و حقوقی بسیاری شکایت نموده‌اید و جالب آنکه به نفع خویش و علیه متشاکیان نیز به دفعات حکم گرفته‌اید. عجیب نیست حال که تخلفات اصحاب شما موضوع رأی دادگاه قرار گرفته، قوه قضائیه -با تمام ایرادات و اشکالاتش- به ناگاه «نامشروع» قلمداد گشته؟


7- از آنجایی که اعتصاب غذای آقای بقایی را -به فرض صحت چنین خبری- اماره و سندی بر «حقانیت» وی قرار داده‌اید، این سوال مطرح است که آیا هر به خطر انداختن جانی بیانگر حقانیت فرد است؟ در این خصوص، به عنوان نمونه نظر جنابعالی در مورد اقدام به خودسوزی عناصر محارب سازمان تروریستی مجاهدین خلق در اعتراض به بازداشت سرکرده فرقه در فرانسه و دستگیری وی توسط پلیس این کشور چیست؟ و آیا آن مورد و موارد مشابه را نیز مشمول حقانیت و مظلومیت فرد بازداشتی می‌دانید یا خیر؟


8- از آنجایی که همگام با دشمنان قسم‌خورده ملت، انتخابات را در ایران «مهندسی‌شده» نام نهاده‌اید، سوال ما این است که چگونه نهاد انتخابات را در حالیکه خود جنابعالی دو دوره به واسطه آن رئیس‌جمهور شده‌اید، زیر سوال می‌برید؟ آیا آتش کینه‌ورزی و انتقام‌جویی آنقدر در وجود شما زبانه کشیده که به قیمت ضربه‌زدن به طرف مقابل، حتی حاضرید مشروعیت خود را نیز زیر سوال ببرید؟


9- از آنجایی که هر روز بیش از پیش ادبیات جنابعالی به اپوزوسیون نظام شباهت پیدا می‌کند و حتی گاهی مواقع افتخار ربودن گوی سبقت از دیگران و همراهی و تشویق رسانه‌های معاند را نیز نصیب خود کرده‌اید، حقیقتا این سوال مطرح است که اگر قرار بود همین مواضع را اینک از زبان شما بشنویم، اساسا آن همه جنجال و هیاهو و دوقطبی‌سازی‌هایی که منجر به پیروزی انتخاباتی شما شد برای چه بود؟ به قول حضرتعالی «خب همان‌ها بودند دیگر»! متاسفانه رفتار و گفتار متعارض جنابعالی، این گزاره را در اذهان تثبیت کرده که از نظر شما کارکرد و ساختار نظام تا جایی مشروعیت دارد که بتوانید از نردبان قدرت بالا روید.


10- گرچه انذارهای به ظاهر خیرخواهانه نسبت به آینده کشور و ارائه راه حل، ترجیع‌بند مکتوبات و سخنان شما را رقم زده، اما متاسفیم از اینکه اعلام می‌داریم به واسطه رفتارهای خودخواهانه و خلاف قانون جنابعالی که تداعی‌کننده قبیله‌گرایی حاد سیاسی است، شما خود به بخشی از مشکل تبدیل شده‌اید.


و در آخر خون دل خود از تحرکات شما را با فرازی از کلام نورانی امام عزیزمان خطاب به قائم مقام رهبری پایان می‌بخشیم که «تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام».


والسلام علی من اتبع الهدی


دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی، 19 فروردین 1397


* نام و مشخصات 100 نفر امضا کنندگان اول، در ادامه ارائه شده است. لیست‌های تکمیلی اسامی، متعاقبا منتشر خواهد شد.


1- سجاد صدیقی، دکتری سنجش و اندازه گیری، وروری ۹۴


2- سید سعید ابطحی، ارشد روزنامه‌نگاری، ورودی 96


3- سید محمد علی مسیبی، ارشد مدیریت دولتی، ورودی ۹۵


4- محمد صادق علوی، ارشد مطالعات منطقه‌ای، ورودی ۹۶


5- امیر حسین رفعتی، کارشناسی علوم اقتصادی، ورودی 92، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


6- مجتبی محمودی، ارشد مطالعات آمریکا، ورودی ۹۶


7- سعید بابایی، ارشد علوم سیاسی، ورودی 94 ، بسیجی فعال


8- سیدحسین سیده، ارشد برنامه ریزی شهری، ورودی 94


9- حمزه پالیک، ارشد اقتصاد و تجارت الکترونیک، ورودی 95، سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


10- مجتبی محمودی، ارشد مطالعات آمریکا، ورودی ۹۶


11- مصطفی یوسفی، ارشد بانکداری اسلامی، ورودی 96، بسیجی فعال، عضو شورای مرکزی کانون قرآن و عترت


12- مرضیه بیرقی، ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل، ورودی ۹۶


13- شادی صاحب دیوانی، ارشد مدیریت بازرگانی،  ورودی ۹۶


14- سید مهرداد نظری، ارشد مدد کاری، ورودی ۹۶


15- سید مهدی طالبی، ارشد مطالعات خاورمیانه، ورودی 96، دبیر سیاسی اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد


16- محمد تقی زاده، ارشد مطالعات آمریکا، ورودی 96


17- پوریا معما، ارشد مدیریت رسانه، 95


18- محمد علی رحیمی نژاد، ارشد رشته روابط بین الملل، ورودی 96


19- عباس قدیری، ارشد بانکداری اسلامی، ورودی ۹۴


20- مجتبی توانچه، ارشد مطالعات منطقه ای، ورودی 96


21- مهدی خان محمدی، کارشناسی علوم سیاسی، ورودی ۹۵


22- سینا ربیعی، کارشناسی علوم سیاسی، ورودی 94، دبیر کانون قرآن و عترت


23- فرزانه ملا، کارشناسی اقتصاد نظری، ورودی ۹۲


24- احمد قدیری، دکتری حقوق بین الملل، ورودی 95


25- مریم الیاسی، فارغ التحصیل کارشناسی ادبیات فارسی دانشگاه علامه و دانشجوی دکتری ادبیات فارسی دانشگاه علوم تحقیقات، ورودی 95


26- محمد محمدی، کارشناسی علوم سیاسی، ورودی ۹۴، عضو انجمن اسلامی و فعال دانشجویی


27- نوید سرادار، کارشناسی تاریخ، ورودی ۹٦، فعال دانشجویی و خبرنگار


28- محمد لكزی، كارشناسی فلسفه، ورودی 93، مسئول سابق پایگاه بسیج دانشکده ادبیات و الهیات


29- محمد احسان رجبی ثانی، کارشناسی علوم قرآن و حدیث، ورودی 95، بسیجی فعال


30- سیده زینب مصطفوی، کارشناسی روزنامه نگاری، ۹۵، فعال دانشجویی و عضو کانون مهدویت


31- محمد‌هاشم نوری، کارشناسی علوم اجتماعی، ۹۳


32- محمد مردانی، کارشناسی مددکاری ۹۶


33- علی کیان، کارشناسی الهیات، ورودی ۹۲


34- حمیدرضا میررکنی بنادکی، کارشناسی فلسفه، ورودی ۹۳، مسئول پایگاه بسیج دانشکده ادبیات و الهیات


35- محمد حائری فرد، کارشناسی علوم قرآن و حدیث، ورودی 95،  عضو شورای مرکزی کانون قرآن و عترت


36- علی فیروزی، کارشناسی علوم قرآن و حدیث، ورودی۹۵، مسئول دفتر فرماندهی پایگاه بسیج دانشکده ادبیات و الهیات


37- محسن رضایی، کارشناسی علوم قرآن وحدیث، ورودی ۹۶


عضو شورای مرکزی و دبیر آموزش اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل


38- زهرا باقری، کارشناسی مترجمی زبان عربی، ورودی 94


39- مهدی شاه محمدی، کارشناسی علوم اجتماعی، ورودی سال 93، مسئول پایگاه بسیج دانشکده علوم اجتماعی


40- امیرحسین رضائی، کارشناسی علوم قرآن و حدیث، ورودی 95


41- سید محمد على طیب، كارشناسى علوم قرآن و حدیث، ورودى ٩٥


42- عادل قدمائی، کارشناسی مدیریت، ورودی 93 ، فعال دانشجویی و مسئول اسبق معاونت علمی حوزه بسیج دانشگاه علامه طباطبائی(ره)


43- محمد امین روستائی، کارشناسی مددکاری اجتماعی، ورودی 93


44- امیرحسین طیبی فرد، کارشناسی علوم ارتباطات، ورودی 95


45- سجاد فخرایی، کارشناسی علوم ارتباطات، ورودی ۹۲، بسیجی فعال


46- مهدی زمانیان، کارشناسی علوم قرآن حدیث، ورودی 95


47- محمد غلامیان درزی نقیبی، کارشناسی علوم سیاسی، ورودی 95


48- سید مسعود آهنچی، کارشناسی علوم سیاسی، ورودی ۹۳


49- امیر حسین بهزادی، کارشناسی آمار و کاربردها، دبیر دانشکده اقتصاد انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


50- رئوفه کیانی، کارشناسی آمار و کاربردها، مسئول واحد خواهران دانشکده اقتصاد انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


51- فاطمه عرب سرخی، کارشناسی علوم‌ اقتصادی، دبیر عقیدتی و فرهنگی دانشکده اقتصاد انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


52- عرفان سعادتی‌فر، کارشناسی آمار و کاربردها، دبیر سیاسی و اجتماعی دانشکده اقتصاد انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


53- مژده فرمانی، کارشناسی آمار و کاربردها، دبیر تبلیغات و انتشارات دانشکده اقتصاد انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


54- فائقه محبی، کارشناسی آمار و کاربردها، دبیر تشکیلات و پذیرش دانشکده اقتصاد انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


55- علی مسعودی، کارشناسی علوم اقتصادی، دبیر مالی و تدارکات دانشکده اقتصاد انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


56- مائده پرنده، کارشناسی آمار و کاربردها، عضو فعال انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


57- زهرا برزکار، کارشناسی آمار و کاربردها، عضو فعال انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


58- ایمان کرمی، کارشناسی علوم اجتماعی، ورودی ۹۵ ، جانشین مسئول حوزه بسیج دانشگاه علامه طباطبائی(ره)


59- پرهام نورخلج، کارشناسی علوم سیاسی، ورودی ۹۵


60- طادی، کارشناسی آمار و کاربردها، فعال بسیج دانشجویی


61- فاطمه قصری، کارشناسی آمار و کاربردها، عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


62- سید علی میری، کارشناسی علوم اقتصادی، عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


63- علی قندی، کارشناسی علوم اقتصادی، عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


64- یاسین ذکانی، کارشناسی حقوق و علوم سیاسی، دبیر دانشکده حقوق و علوم سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


65- امیر حسین صادقی‌زاده، کارشناسی علوم اقتصادی، عضو شورای دانشکده اقتصاد هیئت اصحاب عاشورایی


66- محسن بیگی، کارشناسی علوم اقتصادی، عضو فعال انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


67- محمد حسین حقانی، کارشناسی آمار و کاربردها، عضو فعال انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


68- حسین ایمانی، کارشناسی علوم سیاسی


69- محمود اله یاری بیک، کارشناسی علوم ارتباطات، ورودی ۹۳، هئیت موسس انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه


70- یزدان باش قشلاقی، کارشناسی مددکاری اجتماعی، ورودی ۹۶


71- علی پرورده، کارشناسی برنامه‌ریزی اجتماعی، ورودی ۹۴، بسیجی فعال و مسئول سابق نیروی انسانی حوزه بسیج دانشگاه علامه طباطبائی(ره)


72- امید حسنی درآبادی، کارشناسی پژوهشگری علوم اجتماعی، ورودی ۹۳


73- مهتاب گلی، کارشناسی مدیریت بازرگانی، ورودی ۹۴


74- مژده فرمانی، کارشناسی آمار، ورودی ۹۶


75- زهرا اسماعیلی، كارشناسی مدیریت صنعتی، ورودی٩٣


76- فاطمه کربلایی، مدیریت دولتی، ورودی ۹۲


77- مهسا دست پیش، کارشناسی مدیریت بازرگانی، ورودی ۹۳


78- محمود اللهیاری، کارشناسی علوم ارتباطات، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل


79- محمدجواد خوشنام، کارشناسی علوم‌سیاسی، ورودی 93، دبیر سابق انجمن  علوم سیاسی دانشگاه علامه


80- سید احمد سعیدی، کارشناسی تعاون و رفاه، ورودی ۹۵


81- ریحانه پناهی، کارشناسی علوم سیاسی، ورودی ۹۵


82- نفیسه بهمنی، کارشناسی مدیریت بازرگانی، ورودی 93


83- خانم آقایی، کارشناسی زبان و ادبیات عربی، ورودی ۹۴


84- خانم فتح‌الله‌پور، کارشناسی زبان و ادبیات‌عربی، ورودی ۹۴


85- خانم رستگار، کارشناسی مترجمی زبان‌عربی، ورودی ۹۵


86- خانم نقدی، کارشناسی علوم قرآن و حدیث، ورودی ۹۴


87- خانم فلاح علیپور، کارشناسی زبان و ادبیات‌عربی، ورودی ۹۴


88- خانم جنبشی، کارشناسی علوم قرآن حدیث، ورودی ۹۴


89- خانم انیسی، کارشناسی مترجمی زبان عربی، ورودی ۹۵


90- خانم قاضی میرسعید، کارشناسی علوم قرآن حدیث، ورودی ۹۴


91- خانم منصوراکبری، کارشناسی زبان‌ و ادبیات‌عربی، ورودی۹۴


92- خانم قیاسی، کارشناسی زبان و ادبیات‌عربی، ورودی۹۴


93- بشرا نودهی، کارشناسی مدیریت بازرگانی، ورودی ۹۲


94- علی عسگری، کارشناسی علوم ارتباطات، ورودی ۹۲


95- علیرضا اشتری رکن آبادی، کارشناسی حقوق، ورودی ۹۴


96- زهرا علیمرادیان، کارشناسی حسابداری، ورودی ۹۴


97- حدیث ظروفچی، کارشناسی اقتصاد کشاورزی، ورودی ۹۳


98- زهرا طاها، کارشناسی علوم قرآن و حدیث، ورودی 95


99- میثم سعیدی، کارشناسی روابط عمومی، ورودی ۹۵، بسیجی فعال


100- زهرا محمد زمانی، کارشناسی علوم قرآن و حدیث، ورودی 95

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار