۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۸۱۹۰۹
نشست «هسته پژوهشی نظم و انظباط اجتماعی» دانشگاه علامه با نهادهای اجرایی

نشست هسته پژوهشی نظم و انضباط اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مرتبط و همکار در این حوزه به میزبانی معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، این نشست ۲۰ فروردین‌ماه در دفتر معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد و برخی از نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط که در این زمینه مایل به همکاری بودند نیز حضور داشتند.


در این نشست علی افتخاری، معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، سیدمحمدرضا خشرو، مدیرکل فرهنگ حقوقی - قضایی جامعه قوه قضائیه، پیام چینی‌فروشان، مسئول ستاد طرح‌های کلان ملی شورای عتف وزارت علوم، ابوالحسن ملکی، رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، امیر فلاح‌نژاد‌مجرد، رئیس اداره پلیس تخصص‌های دفتر تحقیقات کاربردی فرمانده انتظامی تهران بزرگ (فاتپ)، سیدعلی‌اصغر رفاهی، مستشار قضایی و مدیرکل پیشگیری‌های مردمی قوه قضائیه، محمدعلی می‌نایی، مدیر طرح امنیت اجتماعی و مدیر گروه پژوهشی جامعه و امنیت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و اصغر صادقی‌شهاب، مسئول گروه پژوهشی، امنیتی و انتظامی وزارت کشور حضور داشتند.


همچنین از طرف دانشگاه علامه طباطبائی، حمیدرضا علومی‌یزدی، معاون پژوهشی این دانشگاه، صغری ابراهیمی‌قوام، عضو هئیت علمی گروه روان‌شناسی تربیتی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه و مسئول هسته پژوهشی نظم و انضباط اجتماعی و نهال ریاضی، رئیس گروه ارزیابی معاونت پژوهشی دانشگاه علامه در این نشست حضور یافتند.



ارتقای عملکرد نیروهای سازمان پلیس پایتخت با محوریت دانشگاه علامه


صغری ابراهیمی‌قوام مسئول هسته پژوهشی نظم و انضباط اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در این نشست بیان کرد: همانگونه که می‌دانیم انضباط، از بُعد اجتماعی به معنی پیروی از قواعد و مقررات اجتماعی و فرهنگی است و از نظر فردی کنترل و خویشتن داری اعمال و تحت نظم و قاعده درآوردن رفتار‌ها است.


وی اضافه کرد: هسته پژوهشی نظم و انضباط اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در راستای رسالت و مسئولیت اجتماعی خود برای تولید دانش، محتوای علمی، ارتقای سطح فرهنگ و تقویت توانمندی و عملکرد نیروهای سازمان پلیس پایتخت در حوزه نظم و انضباط اجتماعی تشکیل شده است.


ابراهیمی‌قوام تولید دانش به منظور افزایش آگاهی و توانمندی عملکردی نیروی انتظامی و شهروندان، شناسایی مولفه‌ها و شایستگی‌های مرتبط با مفهوم انضباط اجتماعی، ایجاد بستر مناسب گفتمان مشترک نظم اجتماعی در بین اندیشمندان، تبیین بی‌نظمی و مصادیق عدم انضباط اجتماعی در سطح جامعه و سازمان پلیس، ارتقای سطح مهارت و توانمندی شهروندان و نیروی پلیس و طراحی سرفصل‌ها و برنامه‌های دوره کارشناسی‌ارشد رشته روان‌شناسی جنایی را از جمله اهداف هسته پژوهشی نظم و انضباط اجتماعی (با ماهیت تخصصی میان رشته‌ایی) برشمرد.


دانشیار روان‌شناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی ماموریت‌های علمی هسته پژوهشی را برگزاری نشست‌ها و کرسی‌های تخصصی، ترویجی، نقد و مناظره و نظریه‌پردازی، تدوین کتاب و دانشنامه، ارائه مقالات علمی، طراحی و اجرای طرح‌های پژوهشی و طراحی و راه‌اندازی رشته روان‌شناسی جنایی در مقطع کارشناسی‌ارشد دانست.


ابراهیمی‌قوام در پایان افزود: کار گروه‌های تخصصی هسته پژوهشی نظم و انضباط اجتماعی را قوانین و انضباط اجتماعی، آموزش و انضباط اجتماعی، اصلاح و بهبود رفتار و انضباط اجتماعی، فرهنگ و انضباط اجتماعی، تولیدات فرهنگی و انضباط اجتماعی، آسیب‌شناسی بی‌نظمی اجتماعی و روان‌شناسی جنایی و نظم اجتماعی است.



عکس: شکیبا شیرازی‌تهرانی - عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار