۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۸۱۸۳۹
نخستین نشست تخصصی بررسی پیش نویس لایحه سازمان نظام روزنامه نگاری

«پیش‌نویس لایحه سازمان نظام روزنامه‌نگاری» با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس، اصحاب رسانه و مطبوعات و اساتید ارتباطات و حقوق در نشستی تخصصی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.


به گزارش عطنا، نخستین نشست تخصصی «بررسی پیش‌نویس لایحه سازمان نظام روزنامه‌نگاری» با حضور محمد سلطانی‌فر، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید ضیایی‌پرور، مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، مهدی محسنیان‌راد، استاد ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع)، باقر انصاری، استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی، امیرعباس فتاح‌زاده، مدیرمسئول روزنامه سپید و هفته‌نامه رسانه، محمدرضا راه‌چمنی، صاحب امتیاز روزنامه اسرار، شهره ماهی‌صفت، روزنامه‌نگار، سیدمحسن بنی‌هاشمی، عضو هیئت علمی مدیریت رسانه دانشگاه صدا و سیما و مهدی اسلامی، مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دوشنبه، 20 فروردین‌ماه در دفتر مطالعات برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد.


لایحه سازمان نظام رسانه‌ای شامل 6 فصل است و هر فصل چندین ماده و بند دارد.


در این مراسم که با حضور اساتید و کارشناسان برگزار شد لایحه سازمان نظام روزنامه‌نگاری ایران مورد نقد و بررسی قرار گرفت و بر اصلاح نظام روزنامه‌نگاری کشور و دفاع از حقوق روزنامه‌نگاران تاکید شد و به مبهم و نامفهوم بودن بسیاری از مفاهیم و اصطلاحات مورد استفاده در لایحه انتقاد شد.


یکی  دیگر از نکات مهمی که در این نشست مورد توجه قرار گرفت لزوم توجه به روزنامه‌نگاری به عنوان یک حرفه و مرزبندی این لایحه و قوانین بود و در مهم‌ترین بخش این نشست تفکیک سازمان نظام رسانه‌ای از تشکل‌های صنفی مهم خوانده شد و بر اهمیت تشکیل نظام رسانه‌ای تاکید شد.


گزارش کامل این نشست در عطنا قرار می‌گیرد.


عکس: علی اکبریان‌میمند- عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار