۰۱ فروردين ۱۳۹۷ ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۸۰۴۲۶
hamidian

حافظ‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی به مناسبت روز جهانی شعر(21 مارس و 1 فروردین) گفت: شعر در ایران در نهایت قوت و قدرت و تأثیر نسبت به سایر جوامع عصر قرار دارد.


به گزارش عطنا به نقل از ایکنا، روز اول فروردین همزمان با ۲۱ مارس، روز جهانی شعر نام گرفته است، نامگذاری این روز از سوی کمیسیون ملی یونسکو در سال ۱۹۹۹ میلادی انجام شد که هدف آن حمایت از تنوع زبانی از طریق بیان شعری و همچنین حفظ زبان‌های در خطر اعلام شده است.
مطالعات یونسکو در مورد وضعیت شعر نشان می‌دهد که با وجود تکثر و تنوع فعالیت‌های شعری و افزایش تعداد شاعران و توجه ملت‌ها و جوامع به حفظ سنت‌ها و بیان شفاهی، هنوز شعر به عنوان یک وسیله اصیل بیان فرهنگی و هنری در رسانه‌ها و نظام‌های آموزشی جایگاه واقعی خود را نیافته است.
سعید حمیدیان، حافظ‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی(ره) در این باره به خبرنگار ایکنا گفت: در حقیقت شعر در ایران مهمترین امتیاز ملت ما و بسیاری از ملل دیگر است، البته قصد من این نیست که عنوان کنم ما در این رشته منفرد و منحصربه فرد هستیم، اما شعر در ایران در نهایت قوت و قدرت و تأثیر نسبت به سایر جوامع عصر بوده است.
وی ادامه داد: به هر حال تصور می‌کنم ما باید قدر این موهبت را بدانیم و تا آنجایی که می‌توانیم در ابلاغ آنچه بر عهده ماست در حوزه شعر، به جهانیان کوشا باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار