۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۷۹۷۵
بیش از یک سال از ورود اپراتورهای غالب کشور به عرصه ارائه خدمات نسل سوم می‌گذرد و حال پس از این مدت به نظر می‌رسد علاوه بر محیطهای شهری ارائه خدمات در مترو نیز مورد توجه اپراتورها قرار گرفته است.

به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، چند سالی از فعالیت اپراتور سوم تلفن همراه در عرصه ارائه 3G می‌گذرد و در این مدت رایتل که به گفته مدیرانش حدود 80 درصد مشترکانش از دیتای آن استفاده می‌کنند از ارائه خدمات در مترو باز مانده است.

پیش از این در حالی که مدیران اپراتورهای مختلف گله‌های بسیاری از وضعیت همکاری شهرداری در زمینه نصب تجهیزات مطرح کرده بودند مدیرعامل اپراتور سوم نیز در ارتباط با عدم پوشش‌دهی رایتل در ایستگاه‌های مترو به ایسنا گفته بود: صحبت‌های متعددی در این زمینه صورت گرفته، اما برای نصب تجهیزات در مترو رقم بسیار بالایی را اعلام کرده‌اند که واقعا با این رقم کار در مترو برای ما مقرون به صرفه نیست؛ بر همین اساس با شورای شهر و مدیرعامل مترو صحبت‌های متعددی داشته‌ایم تا به هزینه‌ی معقولی اکتفا کنند و ما بتوانیم سرویس خود را ارائه کنیم.

با این حال طی هفته‌های گذشته دو اپراتور دیگر کشور از به نتیجه‌رسیدن بخشی از تلاش‌های خود در این عرصه خبر داده و اینگونه اعلام کرده‌اند که دسترسی به اینترنت پهن باند موبایل در برخی ایستگاه‌های مترو میسر شده است؛ به گونه‌ای که شرکت ارتباطات سیار به عنوان اولین اپراتور کشور چندی پیش در مراسم افتتاح 10 طرح توسعه‌ای خود از ایجاد 49 سایت موبایل باند پهن در خطوط متروی تهران خبر داد؛ البته در این خصوص توضیحی درباره جزئیات ایستگاه‌هایی که تحت پوشش این خدمات قرار گرفته‌اند داده نشده است.

ایرانسل هم طی روزهای گذشته از راه‌اندازی شبکه‌های نسل سه (3G) و چهار ( 4G/LTE) به عنوان سریع‌ترین شبکه اینترنت کشور در خطوط متروی تهران خبر داد و یادآور شد: از این پس مسافرین مترو می‌توانند در حین سفر خود از اینترنت پرسرعت استفاده کنند.

البته طبق اعلام این اپراتور در حال حاضر در تهران تنها ایستگاهها مولوی، حسن‌آباد، گلبرگ و سبلان تحت پوشش شبکه نسل سه و چهار ایرانسل قرار گرفته‌اند و با ادامه همکاری مدیریت متروی تهران، قرار است در آینده سایر ایستگاه‌ها نیز تحت پوشش خدمات باندپهن همراه ایرانسل قرار گیرند.

بنا بر اعلام اپراتور دوم پیش از این نیز تعدادی از ایستگاه‌های متروهای شهرهای شیراز و مشهد تحت پوشش شبکه باند پهن همراه ایرانسل قرار گرفته بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار