۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۷۹۷۱۵
کرسی ترویجی «ساختار هندسی مدل‌های مالی» با ارائه دکتر جلوداری ممقانی

کرسی ترویجی «ساختار هندسی مدل‌های مالی» با ارائه دکتر جلوداری ممقانی در دانشکده علوم ریاضی و رایانه دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این کرسی که اسفندماه برگزار شد، دکتر محمد جلوداری ممقانی، استاد ریاضی دانشگاه علامه طباطبائی به ارائه نظریه خود با عنوان ساختار هندسی مدل‌های مالی پرداخت.


همچنین دکتر بیژن ظهوری زنگنه، استاد دانشگاه صنعتی شریف به عنوان داور خارجی و دکتر عبدالساده نیسی، استاد دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان داور داخلی به نقد و بررسی دیدگاه‌های دکتر جلوداری ممقانی پرداختند.


گفتنی است مدل‌های مالي ابزاري ساده اما جالب هستند که می‌توانند نگرش جامعی از فعاليت‌های مالی شرکت‌ها تهيه کنند يا به مديران براي تصميم گيری‌های خاص کمک کنند.


برای مثال، یک مدل مالی نمایش ریاضی خلاصه شده‌ای از نحوه کار کردن شرکت است و از آن مهم‌تر، این‌که به چه سمتی کار خواهد کرد. مدل ورودی‌ها و خروجی‌هایی دارد. ورودی‌ها محرکه فرضیات مدل هستند، چیزهایی همانند محرکه‌های هزینه جذب مشتری، نرخ جابه‌جایی مشتریان از شرکت شما و رفتن به سمت رقیبانتان، میزان پولی که به افراد می‌پردازید و غیره. خروجی مجموعه‌ای از اهداف‌اند که به شما نشان خواهد داد شرکت چطور عمل خواهد کرد؛ اگر فرضیات درست باشد یک مدل می‌تواند چندین مجموعه از اهداف را تولید کند که فرضیات مختلفی را ارائه می‌دهد.


در این کرسی به مباحث مبنایی و ساختار هندسی مدل‌های پیشرفته مالی به طور تخصصی از جانب استاد دانشگاه علامه طباطبائی پرداخته شده  و به بوته نقد گذاشته شده است.


با گزارش تصویری این نشست همراه باشید؛

عکس:‌ زهرا اسحاقیان راد-عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار