۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۷۹۴۷
  کتاب‌های ایرانی که در نمایشگاه مسکو با استقبال مواجه شدبه گزارش عطنا ، روز دوم نمایشگاه مسکو در حالی آغاز شده که قرار است امروز تیم هنرمندان ایرانی در قالب دو گروه جداگانه بازدیدهایی از موزه جنگ مسکو و کتابخانه لنین ساعت ۱۲ به وقت محلی داشته باشند.

پس از آن نیز قرار است ترجمه روسی دو کتاب «شما که غریبه نیستید» هوشنگ مرادی کرمانی و «آهی که رفته بر باد» سعید رمضانی رونمایی شود.

اما نکته جالب و قابل تامل که مسئولان غرفه ایران اعلام کرده‌اند استقبال از کتاب‌هایی چون: «فیه مافیه (شامل مقالات مولانا» به زبان روسی؛ قرآن نفیس، کتب هنری و ایرانشناسی، کتاب «روی ماه خدا را ببوس» نوشته مصطفی مستور است.

گفتنی است امروز و از دقایقی پیش نشست دانشگاه علامه طباطبایی تهران با دانشگاه روسنو روسیه آغاز شده است.

* در سومین روز نمایشگاه کتاب مسکو: عطر فرهنگ و هنر تهران در پایتخت روسیه می‌پیچد


عصر فرهنگ و هنر تهران در ادامه هفته فرهنگی تهران در مسکو با سخنرانی محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آغاز می‌شود و در ادامه برنامه‌هایی متنوع و گسترده برای بازدیدکنندگان از غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسکو به اجرا درمی‌آید. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای خیمه‌شب‌بازی گروه راگا اشاره کرد که در دو روز اخیر با استقبال مردم و شهروندان روسی مواجه شده است.

گروه موسیقی وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی محمد معتمدی از دیگر برنامه‌های عصر فرهنگ و هنر تهران است. این گروه پس از برگزاری برنامه در محل اقامت سفیر ایران در روسیه و هنرنمایی در ویژه‌برنامه سیمای فرهنگی دو پایتخت، روز شنبه در سومین و آخرین اجرای خود در کنسرواتور چایکوفسکی شهر مسکو روی صحنه خواهد رفت. تعدادی از بلیت‌های این برنامه فاخر هنری در غرفه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اختیار علاقه‌مندان و دوستداران موسیقی سنتی ایران قرار می‌گیرد.

حاضران در عصر فرهنگ و هنر تهران می‌توانند در ادامه شاهد اجرای برنامه‌هایی چون نمایش فیلم مستند «اینجا تهران است» با زیرنویس روسی، تجلیل از تهران‌شناسان برجسته روس، سخنرانی گودرز رشتیانی و اجرای نقالی با هنرنمایی بهاره جهاندوست بانوی نقال ایرانی باشند.

این ویژه‌برنامه عصر روز جمعه با پذیرایی از میهمانان و حاضران در نمایشگاه کتاب مسکو به شیوه ایرانی به پایان می‌رسد. هفته فرهنگی تهران در مسکو با نام سیمای فرهنگی دو پایتخت روزهای شنبه و یکشنبه با برگزاری عصر شاهنامه و عصر داستان تهران ادامه می‌یابد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار