۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ۰۸:۴۳
کد خبر: ۱۷۸۵۱
به گزارش عطنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، باربارا میکولسکی، سناتور دموکرات از ایالت مریلند، روز چهارشنبه اعلام کرد: از توافق حاصله میان ایران و شش قدرت جهانی – امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان – حمایت می‌کند.

میکولسکی مدعی شد: «به این نتیجه رسیدم که برنامه جامع اقدام مشترک بهترین گزینه موجود برای ممانعت از دسترسی ایران به بمب هسته‌ای است.»

وی ادامه داد: «به همین دلیل، از این توافق حمایت خواهم کرد. با وجود این، کنگره نیز باید مجددا تایید کند ما در قبال ایمنی و امنیت اسرائیل متعهد هستیم.»

این در حالی است که ایران بارها ادعاهای مربوط به نظامی بودن برنامه هسته‌ای خود را رد و عنوان کرده است برنامه هسته‌ای تهران صرفا برای مقاصد صلح آمیز است.

بر اساس قانون بازنگری بر توافق هسته‌ای، کنگره امکان بررسی برجام را یافته و باید تا روز 26 شهریور نظر نهایی خود را در این باره اعلام کند.

بر اساس این جمع‌بندی، ایران در جامعۀ بین‌الملل به عنوان یک قدرت هسته‌ای شناخته شده و در ازای لغو تحریم‌های سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و امریکا، بخش‌هایی از فعالیت‌ هسته‌ای خود را محدود می‌کند.

اکثر جمهوری‌خواهان و همچنین دو تن از سناتورهای ارشد دموکرات –چاک شومر و باب منندز – با توافق هسته‌ای اعلام مخالفت کرده‌اند.

سناتور بِن کاردین از ایالت مریلند روز سه شنبه پیش بینی کرده بود آراء مورد نیاز برای تصویب توافق تا آخر هفته به دست خواهد آمد.

گفتنی است، اوباما برای وتوی احتمالی رأی مخالف سنای آمریکا به برجام، به ۳۴ رأی موافق نیاز داشت که اکنون به نظر می رسد آراء مذکور کامل شده اند.

اما برخی گزارش‌ها حاکی است که دموکرات ها در تلاش هستند تا شمار موافقان را به ۴۱ نفر برسانند تا به این شکل توافق هسته ای به اجرا درآمده و نیازی هم به وتوی رئیس‌جمهوری نباشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار