۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ۲۳:۱۱
کد خبر: ۱۷۷۶۸۱
eftetah pejooheshkade tahavol salimi haddad adel (12)

سرپرست پژوهشکده تحول انسانی دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص برگزاری کارگاه‌های زمستانه مطالعات علوم انسانی، گفت: مباحث ارائه شده در این کارگاه‌ها به صورت یک کتابچه برای علاقه‌مندان حوزه تحول علوم انسانی منتشر می‌شود.


سیدمجتبی محمودزاده درگفت‌وگو با خبرنگار عطنا، در خصوص کارگاه‌های زمستانه مطالعات علوم انسانی که سه روز متوالی در محل پردیس تحصیلات تکمیلی خودگردان دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، تصریح کرد: کارگاه‌های زمستانه مطالعات علوم انسانی بیشتر حول محورهای تحول علوم انسانی بود که جزء مأموریت‌های پژوهشکده جدید‌التأسیس تحول علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبائی است. ما طی این سه روز رویکردهای مختلف نسبت به رشته‌های اقتصاد، علوم اجتماعی، مدیریت، حقوق و روان‌شناسی در خصوص تحول علوم انسانی را مورد بررسی قرار دادیم.


وی ادامه داد: از استادانی که هم نسبت به تحول علوم انسانی نقد داشته و یا مدافع رویکرد تحولی هستند، دعوت شد تا در کارگاه‌های مختلف بحث و تبادل‌نظر کنند و در نهایت منجر به آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان با چیستی و چگونگی موضوعات علوم انسانی شوند.


محمود‌زاده با بیان اینکه محورهای اصلی مباحث کارگاه‌های ما در این سه روز روزآمدی، کارآمدی، بومی‌سازی و اسلامی‌سازی رشته‌های علوم انسانی بود، خاطرنشان کرد: افتتاحیه کارگاه‌های زمستانه مطالعات علوم انسانی با حضور حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی که میزبان اصلی این کارگاه‌ها بودند و غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی آغاز شد و دکتر داوری‌اردکانی، دکتر پوری‌حسینی، دکتر دوست‌حسینی، دکتر بیگدلی، دکتر دانایی‌فرد، دکتر خاشعی، دکتر پورعزت، دکتر چاوشی‌آشتیانی و استادان دیگری که در حوزه حقوق، علوم اجتماعی، روان‌شناسی، مدیریت و اقتصاد صاحب‌نظر بودند در این کارگاه‌ها به تدریس پرداختند.


وی به استقبال و حضور حداکثری دانشجویان در کارگاه‌های زمستانه مطالعات علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبائی اشاره کرد و گفت: 200 دانشجو در این کارگاه‌ها ثبت‌نام کردند و در روز جمعه 11 اسفندماه نیز با توجه به اینکه وقت بیشتری برای حضور بود بیش از 250 نفر در پردیس دانشگاه علامه طباطبائی حضور داشتند که شروع خوبی برای موضوع تحول علوم انسانی با یک دیدگاه نوین و جهت‌گیری علمی و نه سیاسی است. ضمن‌آنکه همه استادان از درون دانشگاه خود در خصوص بحث تحول صحبت می‌کنند و این‌چنین دانشگاه علامه طباطبائی یک نوع تحول درونی را در حوزه علوم انسانی شکل داد.


سرپرست پژوهشکده تحول علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه به شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های زمستانه مطالعات علوم انسانی مدرک اعطا می‌شود، اذعان کرد: شرکت‌کنندگان کارگاه‌های زمستانه مطالعات علوم انسانی مدرک پژوهشکده تحول علوم انسانی را اخذ می‌کنند. ضمن‌‌آنکه در دوره‌های بعد کارگاه‌های زمستانه مطالعات علوم انسانی تکرار می‌شود و تمام مباحث کلاس‌ها قبل که ضبط شده است نیز در قالب یک کتابچه پیاده‌سازی و در اختیار علاقه‌مندان به حوزه تحول قرار می‌گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار