۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۷۷۵۱۶
اجرای موسیقی توسط گروه «دف و نی استاد حسین»‌

در آستانه روز مادر و ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با برگزاری مراسم جشنی از برگزیدگان مرحله دانشگاهی، سی‌و‌سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی تقدیر شد.


به گزارش عطنا، این مراسم 15 اسفندماه توسط هیئت دانشجویی اصحاب عاشورایی و با همکاری کانون قرآن و عترت، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه برگزار شد.


در این مراسم که با استقبال دانشجویان، کارمندان و استادان دانشگاه مواجه شد، نعمت‌الله ایرانزاده، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی و علیرضا امید‌بخش، مدیر امور فرهنگی،  اکبر آخوندی، معاون مدیر امور فرهنگی و مدیرعامل بنیاد خیرین دانشگاه و جمعی از کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی حضور داشتند.


مسابقات جشنواره قرآن که هرساله در 4 مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای، ملی و سراسری برگزار می‌شود در 6 بخش و 33 رشته در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد که در این مراسم از 77 برگزیده این مسابقات که موفق به راه‌یابی به مرحله منطقه‌ای شده بودند با اهدالی لوح سپاس و هدیه تقدیر شد.


برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه علامه‌‌طباطبائی از دی‌ماه آغاز شد و حسین نوروزی، دبیر اجرایی این جشنواره به همراه کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی، کانون قرآن و عترت و انجمن علمی-دانشجویی علم اطلاعات و دانش‌شناسی مراحل مختلف آن را در سطح دانشکده‌های دانشگاه، برگزار کردند.


تبلیغات و اطلاع‌رسانی از بهمن‌ماه امسال و از طریق سایت معاونت فرهنگی و سامانه نگارستان، دفاتر کانون قرآن و عترت در تمام دانشکده‌ها و کانال کتاب‌خوان انجمن علمی-دانشجویی علم اطلاعات و دانش‌شناسی انجام و ثبت‌نام حضوری نیز در دانشکده‌ها و دفاتر فعالیت‌های دینی و قرآنی دانشگاه، امور فرهنگی و رابطان فرهنگی در خوابگاه‌ها صورت گرفت. درمجموع 479 نفر در مسابقات قرآن دانشگاه ثبت‌نام کردند که 77 نفر از آنها برگزیده شدند.


اجرای جشن ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و مراسم سی‌و‌سومین جشنواره سراسری کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبائی بر عهده آرش رضوانی، دانشجوی سابق این دانشگاه بود.


حجت‌الاسلام محمد گلپیچی، امام جماعت مسجد امام خمینی (ره) شهرک شهید محلاتی تهران نیز در این مراسم درمورد ولادت حضرت زهرا (س) سخنرانی کرد و در بخشی از این مراسم گروه موسیقی «دف و نی استاد حسین»‌ به اجرای چند قطعه سنتی و مولودی خوانی پرداختند. ضمن‌آنکه سعید طلایی، شاعر طنزپرداز نیز به اجرای استندآپ کمدی برای حاضران در این جشن پرداخت.


در قسمتی از این برنامه، فیلم‌ کوتاهی که توسط دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی به مناسبت روز مادر تهیه شده بود، پخش شد و سپس مادر شهیدان خالقی‌پور برای حاضران در این مراسم سخنرانی کرد.


سه فرزند این مادر شهید، داوود خالقی پور در ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر و در جزیره مجنون و شهیدان رسول و علیرضا خالقی همزمان در عملیات مرصاد و در جاده بصره – خرمشهر به شهادت رسیدند. ضمن‌آنکه سال گذشته نیز محمود خالقی‌پور، جانباز دفاع مقدس و همسر این مادر شهید‌پرور، به دیدار سه پسر شهیدش (داوود، رسول و علیرضا) رفت.


در پایان مراسم در بخش آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، زینب منظوری، مهسا رجب‌زاده، علیرضا میرزایی، اکرم حسنلو و زینب‌سادات ارغوانی به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.


در بخش پرسمان معارفی، شهاب خروشان، مریم انواری، اکبر لطفی، راضیه رحیمی و مهسا میرزاخانی به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.


در بخش مفاهیم نهج‌البلاغه، سیده الهام آل‌یس، عابده میرزایی، غنچه آزادگان، محمدصادق امام‌لو و فاطمه‌سادات میر هاشمی به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.


در بخش حفظ موضوعی قرآن کریم، عطیه پورصابری، حامد نورمحمدی، فاطمه علی‌محمدی، سکینه مفخمی، فرزانه سیدی، نیلوفر همدانی و الهه کشاورز زاده به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.


در بخش آشنایی با سیره معصومین، ساسان ارجنگ، پری بارانی، فاطمه بیگدلی، میثم مقبلی و محمدرضا پورعباسی به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.


در بخش احکام، الهه یزدی، نسرین جوانشیر، مایسا بابایانی، پرستو رئیسی و محمدرسول نوبهاری به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.


در بخش سبک زندگی اسلامی ایرانی، حدیثه یزدانی، محمدحسین عبدالعلی پور، میترا اعظمی، زهرا خلیلی و فائزه نادری به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.


در بخش آشنایی با احادیث، مائده نیکی ملکی، مریم شیخ سفلی، محسن بیگی، زهرا جعفری و محمد میرزایی به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.


در بخش آشنایی ترجمه و تفسیر، امیرحسین سخنی، نسرین افتخاریان، سارا اکبری، جواد پارویی و مهسا ظاهری به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.


در بخش حفظ کل، علی مستشاری راد، یوسف فرهادی، محمد زارع پور و حمیدرضا آبروشن به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.


در بخش حفظ 10 جزء، مهدیه ساده‌دشت به‌عنوان برگزیده معرفی شد.


در بخش حفظ 5 جزء، فاطمه زلف‌خانی به‌عنوان برگزیده معرفی شد.


در بخش دعا و مناجات خوانی، سینا ربیعی، مصطفی یوسفی، فرزین حبیب‌زاده، امیرحسین صادقی‌زاده، امیررضا جدید‌نوری، زهرا بشیری و زهرا محمودی به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.


در بخش اذان، ولی علیزاده، مجتبی محمودی و محمدرضا غلامی به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.


در بخش تحقیق، مائده عباسیان، فاطمه بنفشه، زینب محمدی، امیرعلی زرقی، سید محمدهادی قاسمی و امیر نوده‌فراهانی به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.


در بخش ترتیل، رقیه حسنلو، سارا توکلی، زهرا رضازاده، سیدمهدی حسن‌زاده، سیدحامد حسینی، محمد حیدری، حسن حبیبی و مجید بیشه به‌عنوان برگزیده معرفی شدند.


گفتنی است ثبت‌نام در چهار حوزه فناوری، پژوهشی، ادبی و هنری جشنواره قرآن و عترت بعد از تعطیلات عید و در سال آینده شروع می‌شود و تا 29 اردیبهشت مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار است.



عکس: فاطمه جعفری - عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار