۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۷۷۰۷۲
salimi hamandishi faalan nashriat daneshjooyi (12)

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: مشکل کسری بودجه جدی است و این موضوع امکان توسعه آموزش عالی را قطعا کاهش می‌دهد.


به گزارش عطنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، بودجه دانشگاه با ارائه خدمات در دانشگاه‌ها همخوانی ندارد حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: متاسفانه امروزه محدودیت‌های مالی باعث کاهش روند رشد دانشگاه‌ها و آموزش عالی شده است؛ به طوری که بودجه در دانشگاه به 2 دسته جاری و عمرانی تقسیم می‌شود که محدودیت بودجه‌های عمرانی در کشور و تخصیص ناچیز آن به دانشگاه یکی از معضلات ماست که باید گامی جهت بهبود شرایط دانشگاه برداشت.


وی ادامه داد: کمبود بودجه قطعا بر ارائه خدمات دانشجویی تاثیر گذار خواهد بود؛ چرا که مدیریت آموزش در تلاش است در همین فضا بتواند خدماتی را ارئه دهد ولی مشکل کسری بودجه جدی است و این موضوع امکان توسعه آموزش عالی را قطعا کاهش می دهد.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی افزود: عمده رشد بودجه سال آینده دانشگاه‌ها معطوف به پرداخت حقوق و دستمزد خواهد بود؛ بنابراین پیش بینی می‌کنیم با این میزان افزایش بودجه دانشگاه در سال آینده با مشکل کسری مواجه شویم.


سلیمی بیان کرد: اگر از کل بودجه پژوهشی کشور به صورت جداگانه بخشی به دانشگاه‌ها اختصاص یابد؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که مشکل مالی این مراکز تا حدی برطرف شود.



رشد 30برابری جذب اعتبارات پژوهشی در دانشگاه علامه طباطبائی


وی تصریح کرد: با مدیریت منابعی که در سال جاری در این دانشگاه صورت گرفت، علی رغم اجرای پروژه‌های عمرانی، دانشگاه امسال با کسری بودجه مواجه نبود.


رئیس دانشگاه علامه  از رشد 30 برابری جذب اعتبارات پژوهشی در این دانشگاه خبر داد و گفت: با وجود بحران مالی موجود، تنها دانشگاهی هستیم که تا به حال کسری بودجه نداشته‌ و با مدیریت منابع مالی، کسری بودجه نخواهیم داشت.


وی اظهار کرد: بودجه همیشه به عنوان یک موضوع کلیدی در دانشگاه‌ها مطرح است و با توجه به وابستگی دانشگاه‌های دولتی به بودجه‌های دولتی، وقتی دولت با مشکل بودجه مواجه می‌شود در پی آن همه دستگاه‌ها از جمله دانشگاه‌ها نیز با این مسئله درگیر می‌شوند.


وی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات دولت، معضلات بودجه‌ای دانشگاه‌ها نیز بیشتر شده است.


سلیمی گفت: امسال هم از 50 دانشگاه حدود 30دانشگاه در مرحله اول و 20 دانشگاه در مرحله دوم برای سال جاری از بودجه مبتنی بر عملکرد که یک روش علمی اثبات شده است، استفاده کردند که باید از روسای دانشگاه‌ها بابت همکاری در این زمینه تشکر کرده و سازمان بودجه و برنامه‌ریزی کشور نیز از این حرکت دانشگاه‌ها استقبال کرده است، ضمن اینکه بودجه‌بندی مبتنی بر عملکرد ارتباطی به تخصیص بودجه دانشگاه‌ها ندارد، قطعا این موضوع می‌تواند روی آموزش عالی تاثیر بگذارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار