۰۲ اسفند ۱۳۹۶ ۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۷۲۹۹۴
یدالله مهرعلیزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز  با بیان اینکه بین‌المللی‌سازی جزئی از ذات دانشگاه است و نمی‌تواند از برنامه جامع دانشگاه جدا باشد گفت: برای پیشبرد بین‌المللی‌سازی وجود یک برنامه راهبردی در بدنه هر دانشگاه الزامی است.


به گزارش خبرنگار عطنا، همایش ملی «بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در ایران»، چهارشنبه ۱۸ بهمن با سخنرانی دکتر یدالله مهرعلیزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با موضوع «فرصت‌های شبکه‌سازی بین‌المللی»، در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه برگزار شد.


یدالله مهرعلیزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه در راه بین‌المللی‌سازی نیازمند یک برنامه راهبردی هستیم گفت: باید یکسری اصول برای برنامه‌ریزی راهبردی در نظر بگیریم. بین‌المللی‌سازی جزء ذات دانشگاه است که بعد از انقلاب از آن جدا شده است و در حال حاضر قرار است آن را به جای خود برگردانیم تا دانشگاه تکمیل شود.


وی افزود: برنامه راهبردی بین‌المللی ‌سازی نمی‌تواند از برنامه جامع راهبردی دانشگاه جدا باشد، در برنامه جامع راهبردی دانشگاه شهید چمران نیز یک قسمت به نام برنامه راهبردی بین‌المللی ‌سازی وجود دارد.


عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: پس از اینکه برنامه راهبردی را در بدنه دانشگاه جا دادیم یکسری جلسات با رئیس دانشگاه تشکیل شد و مخالفت‌های زیادی صورت گرفت اما آرام‌آرام بین‌المللی‌سازی به تمام دانشکده‌ها نفوذ کرد.


مهرعلیزاده با اشاره به بین‌المللی‌سازی بیان کرد: برای بین‌المللی‌سازی در دانشگاه شهید چمران یک شورای راهبردی ایجاد کرده‌ایم به نام شورای راهبردی بین‌المللی‌سازی، از هر دانشکده یک نفر را انتخاب کرده‌ایم که خارج سفر داشته است، تجربه کار داشته است و با مسائل بین‌الملل آشنا باشد.


وی چندین هدف بین‌المللی‌سازی در دانشگاه شهید چمران را بازسازی زیرساخت‌ها، توانمندسازی هیئت علمی دانشگاه، نظام پذیرش دانشجو، بررسی برخی دانشجویان دانشگاه شهید چمران که می‌خواهند فرصت مطالعاتی داشته باشند، توانمندسازی کارکنان، تحقیقات در داخل دانشگاه ایجاد کسب و کار از طریق بین‌المللی‌سازی معرفی کرد.


عضو هیئت علمی دانشگاه چمران اهواز با اشاره به تغییر در زیرساخت‌ها گفت: ما در دانشگاه چمران برای 57 گروه آموزشی مشخص کرده‌ایم که هرکدام برای ایجاد بین‌المللی‌سازی چه کاری باید انجام دهند. ما در پروژه انتظار نداشتیم که تمام گروه‌ها مانند هم پیشرفت کنند و گروه‌هایی که مزیت نسبی داشتند را در الویت قرار دادیم.


مهرعلیزاده افزود: بخشی از مشکلات ما با وزارت علوم این است که خود را با ما هماهنگ نمی‌کنند و همیشه باید برای هر کاری از وزارت علوم اجازه بگیریم.


وی در پایان بازنگری آیین‌نامه‌ها، تدوین شیوه‌نامه‌ها، متعهد بودن هیئت رئیسه، حضور مدیر روابط بین‌الملل در هیئت رئیسه دانشگاه، تامین منابع مالی، شناسایی گروه‌های تخصصی و استادان خبره را به عنوان برخی از فعالیت‌های دانشگاه شهید چمران معرفی کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار