۰۱ اسفند ۱۳۹۶ ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۷۲۴۹۱
اختتامیه همایش «مدیریت، تولید ملی و توسعه اشتغال»

همایش دو روزه «مدیریت، تولید ملی و توسعه اشتغال» در زمینه تخصصی اقتصاد مقاومتی 29 بهمن‌ماه در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی به کار خود پایان داد.


به گزارش عطنا، دانشگاه علامه طباطبائی در راستای ارتباط دانشگاه و دولت در دوره جدید در صدد برگزاری همایش‌های علمی و کاربردی در چهار دانشکده این دانشگاه برآمده است.


با توجه به اهمیت مسئله اقتصاد مقاومتی و لزوم مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این مهم، همایشی تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» به همت دانشگاه علامه‌طباطبائی با مشارکت ۱۳ دانشگاه برتر کشور در نیمه اول اسفند ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.


در این راستا، دانشکده‌های حقوق و علوم سیاسی، مدیریت و حسابداری، علوم اجتماعی و اقتصاد برآن شدند تا قبل از برگزاری این همایش سراسری، به صورت جداگانه همایش‌های همسویی را یکشنبه، ۲۹ و دوشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه برگزار کنند. هر دانشکده موضوع اقتصاد مقاومتی را از منظر تخصص خود بررسی کرد و نتیجه را در روز همایش اصلی، ارائه داد.


رئیس همایش «مدیریت، تولید ملی و توسعه اشتغال» به عنوان یکی از همایش‌های اقتصاد مقاومتی دانشگاه علامه طباطبائی، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر علمی آن نیز لعیا الفت، رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه  بود.


تمرکز دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی در این حوزه، به دلیل جایگاه مهم علوم انسانی به‌ویژه دانش مدیریت در توسعه کشور، رونق تولید، رفع موانع اشتغال و غلبه بر بحران بیکاری است.


مسائل یاد شده چالش‌های کلیدی هستند که اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده‌اند و موضوع اقتصاد مقاومتی به منظور طراحی راهکاری برای خروج از این چالش‌ها از سوی رهبر انقلاب تبیین و در قالب مجموعه‌ای سیاست‌ها به دیگر ارکان عالی و سیاست‌گذار کشور ابلاغ شده است.


گفتنی است همایش شامل مجموعه پنل‌های تخصصی به تفکیک حوزه‌های مدیریت بخش عمومی و سیاستگذاری، مدیریت صنعت و تجارت، مدیریت فناوری اطلاعات، نوآوری و کارآفرینی، مدیریت مالی، مدیریت گردشگری و مدیریت منابع انسانی بود.


عکس: فاطمه جعفری-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار