۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۷۲۰۳۲
kargah naghd adabi payande (2)

کارگاه آشنایی با سبک‌های هنری و کارگاه مبانی نقد ادبی با تدریس استاد حسین پاینده و به همت انجمن علمی-دانشجویی ارتباطات در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی به پایان رسید.


به گزارش عطنا، در این کارگاه‌ها که اولین جلسه آن چهارشنبه، ۱۵ آذرماه برگزار شد، دکتر حسین پاینده، استاد نظریه و نقد ادبی دانشگاه علامه طباطبائی به سبک‌های هنری مثل امپرسیونیسم، کوبیسم، سوررئالیسم، مینیمالیسم، مدرنیسم و پست مدرنیسم و همچنین مبانی نقد ادبی در دو ساعت جداگانه پرداخت.


پاینده معتقد بود «پرسشگری پیش‌شرط حقیقت است» از این رو با رویی باز به سوالات مخاطبان خود پاسخ می‌داد. او گفت: پرسشگری نشان‌دهنده این است که شخص به «تغییر» تمایل دارد.


گفتنی است دکتر حسین پاینده نویسنده و مولف آثاری چون گشودن رمان، داستان کوتاه در ایران (در سه جلد)، نقد ادبی و دموکراسی و نقد ادبی و مطالعات فرهنگی است.


همچنین جدیدترین کتابی که پاینده ترجمه کرده، با عنوان «اصول و مبانی تحلیل متون ادبی» در فروردین ۱۳۹۶ توسط انتشارات مروارید منتشر شده‌ است. پاینده تاکنون ۱۰ بار برای آثارش جایزه یا تقدیرنامه دریافت کرده‌است که از جمله آن می‌توان به جایزه کتاب فصل برای کتاب «مطالعات فرهنگی دربارهٔ فرهنگ عامّه» اشاره کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار