۰۴ شهريور ۱۳۹۴ ۰۱:۱۸
کد خبر: ۱۷۱۳۱

یازدهمین دوره آموزشی کوتاه‌مدت ایران‌شناسی و ایران‌پژوهی با حضور ایران‌شناسان و اساتید رشته‌های ایران‌شناسی کشورهای اروپایی و آسیایی که با همت مرکز بین‌المللی ایران‌شناسی وابسته به معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی و با مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شده بود روز دوشنبه، دوم شهریورماه به کار خود پایان داد.



یازدهمین دوره ایران‌شناسی که با حضور 19 تن از ایران‌شناسان، مسئولان اتاق‌های ایران خارج از کشور و اساتید رشته‌های ایران‌شناسی از کشورهای آلمان، اسپانیا، روسیه، گرجستان، چین، افغانستان، تاجیکستان، ارمنستان و به‌همت مرکز بین‌المللی ایران‌شناسی وابسته به معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی از روز شنبه، 24 مردادماه آغاز شده بود؛ دوشنبه در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و طی مراسمی با حضور مسئولان مربوطه به کار خود پایان داد.


در این مراسم، هر یک از میهمانان طی سخنانی کوتاه ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در ایران، مراتب رضایت خود را از مشارکت در دوره مذکور اعلام کردند و همچنین از تلاش‌ها و زحمات برگزارکنندگان این مراسم و دوره‌ها تشکر و قدردانی کردند.


در این دوره کارگاه‌های آموزشی همچون «معماری ایران»، «تاریخ فرهنگ و تمدن ایران»، «شناخت مکاتب ایران‌شناسی»، «جامعه‌شناسی ایرانی» و «بررسی تاریخ و ادبیات معاصر ایران» با حضور اساتید مجرب این حوزه‌ها در فضای دانشگاهی برگزار شد. همچنین بازدید از مراکز تاریخی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تهران و سفر به کاشان و پایتخت فرهنگی ایران، اصفهان  از دیگر برنامه‌های این دوره بود. این مراسم با اهدای گواهینامه به مشارکت‌کنندگان پایان یافت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار