۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۷۱۰۹۷
هیبت‌الله نژندی‌منش در دادگاه مردمی بین المللی کیفری برای میانمار

دادگاه مردمی بین‌المللی کیفری برای میانمار با حضور ۷ قاضی بین‌المللی در تهران برای رسیدگی به جنایت‌های صورت گرفته علیه مردم روهینگیا برگزار و رای آن صادر شد.


به گزارش عطنا، این دادگاه با حضور وکلا و استادان برجسته حقوق از جمله اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی سه‌شنبه، 24 بهمن‌ماه برای رسیدگی به جنایات علیه مسلمانان میانمار در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.


در این نشست هیبت‌الله نژندی‌منش، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دادستان کیفرخواست را در محضر قضات عالی قدر دادگاه قرائت کرد.


تیمی حقوقی از اساتید و دانشجویان رشته حقوق درباره این موضوع تشکیل شده و گروهی ۷ نفره به عنوان قضات دادگاه که ۵ نفر از آنها ایرانی و یک نفر از آنها ایتالیایی و یک قاضی از بنگلادش حضور داشتند، این دادگاه را برگزار کردند که سید قاسم زمانی، عضو هیئت علمی و مدیر گروه حقوق عمومی و بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی و هاله حسینی اکبرنژاد، مدرس دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبائی نیز از جمله این قضات بودند.


یک گروه از وکلا وظیفه دفاع از متهمین را برعهده داشتند. متهمین اصلی این پرونده خانم سان‌سوچی مشاور دولت میانمار و برنده جایزه صلح نوبل و متهم دوم، ژنرال مین‌ آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش میانمار بود که برای آنها تیم سه نفره از وکلای ایرانی، لایحه دفاعیه‌ای آماده کرده بودند.


گزارش کامل در عطنا قرار می‌گیرد؛

عکس: فاطمه جعفری-عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار