۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۷۰۵۶۸
emami

در پی درگذشت یک استاد دانشگاه و فعال محیط زیست انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات پیام تسلیتی فرستاد.


به گزارش عطنا، دکتر کاووس سیدامامی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق و فعال شناخته شده محیط زیست یک هفته بعد از بازداشت توسط نیروهای امنیتی در زندان درگذشت.


کاووس سیدامامی متولد سال ۱۳۳۲، فارغ التحصیل دانشگاه اوهایو در رشته امور بین‌الملل و جامعه شناسی، مدرس دانشگاه امام صادق و فعال مدنی، فعالیت‌های محیط‌ زیستی خود را از طریق فعالیت در موسسه «حیات وحش میراث پارسیان» به‌عنوان مدیر عامل به انجام می‌رساند.


به همین منظور انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات پیام تسلیتی فرستاد. متن این پیام در پی می‌آید؛


«درگذشت جانگداز اندیشمندی سخت‌کوش و استاد برجسته کشور دکتر سیدکاوس سیدامامی خبری تلخی و بهت‌افزاست. او معلمی فروتن، محققی دانشمند، کنشگری فعال و انسانی وارسته بود و با بینش، منش و روش خود مدام امید،‌ نشاط و انصاف را در زندگی علمی و اجتماعی ترویج می‌کرد.


همجنانکه در این سال‌ها و دهه‌ها، حوزه‌های علوم سیاسی، جامعه‌شناسی دین و محیط‌ زیست وامدار دانش و کوشش او؛ عرصه ارتباطات و مطالعات فرهنگی کشور نیز از آموزش‌ها و پژوهش‌های درخشان او بهره‌های بسیار برده است. استادان، پژوهشگران و دانشجویان ارتباطات نمی‌توانند دانش سرشار، چهره گشاده و اخلاق نیکوی او را به آسانی از یاد ببرند و این مرگ تلخ را ساده و خرد بشمارند.


فقدان این فرهیخته نام آشنا را به همسر، فرزندان و خانواده داغ‌دار و به جامعه علمی، دانشگاهی و فعالان زیست محیطی کشور تسلیت می‌گوییم».


انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار