۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ۰۷:۵۴
کد خبر: ۱۷۰۵۳۵
امیرسعید کرمی، عضو هیئت علمی مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم

کرمی، عضو هیئت علمی مرکزی همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم خاطرنشان کرد: ما از وضعیت حوزه بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی رضایت کامل داریم و این دانشگاه هر گونه درخواست‌ها، نامه‌ها و تقاضاهای ما را به نحو احسن پاسخ می‌دهند.


امیر سعید کرمی، عضو هیئت علمی مرکزی همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 19 بهمن‌ماه در حاشیه برگزاری همایش ملی «بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در ایران» در سالن آمفی‌ تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌و‌گو با عطنا، بیان کرد: چون عرصه همکاری‌های بین‌المللی پویا بوده و با دنیای خارج از کشور در ارتباط و تعامل است، نیاز به هم‌افزایی و همفکری دارد.


وی افزود: برگزاری این‌گونه همایش‌ها در سطوح مختلف به صورت مستمر برای هم‌افزایی و فراهم کردن زمینه‌های مشترک در حوزه همکاری‌های بین‌المللی و رفع کاستی‌ها بسیار مفید است.


کرمی با تأکید بر صحبت‌های سالارآملی، رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تصریح کرد: بر اساس اسناد بالادستی کشور از جمله قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، نقشه جامع علمی کشور، برنامه علم و فناوری ابلاغی رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی به وزارت علوم از جمله ارتقا پنج دانشگاه و پژوهشگاه کشور به سطح تراز بین‌المللی، فعالیت‌های بین‌المللی وزارت علوم تنظیم شده است.


وی با بیان اینکه برنامه‌هایی هم که وزیر علوم نیز به مجلس ارائه داده است در حوزه بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها مد نظر قرار می‌گیرد، گفت: در تمام برنامه‌های بالادستی کشور به‌خصوص برنامه‌های پنج ساله توسعه بر زمینه بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها تأکید شده است.


عضو هیئت علمی مرکزی همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در زمینه بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها برنامه‌هایی چون افزایش تعاملات بین‌المللی، گسترش زبان فارسی در خارج از کشور، ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی و استفاده از ظرفیت آنها برای جذب دانشجویان خارجی و ارتقا سطح رتبه‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.


وی به فعالیت‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در دوره جدید شاهد فعالیت‌های بسیار عالی و درخشان در عرصه بین‌الملل است.


کرمی اضافه کرد: ما در مجموعه مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از وضعیت حوزه بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی رضایت کامل داریم و هر گونه درخواست‌ها، نامه‌ها و تقاضاهای ما را به نحو احسن پاسخ می‌دهند.


وی گفت: مجموعه دانشگاه به‌خصوص دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر علومی‌یزدی، معاون پژوهشی و دکتر تیشه‌یار سرپرست مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی این دانشگاه در زمینه فعالیت‌های علمی بین‌المللی پیشقدم هستند.


کرمی ضمن اعلام رضایت خود از فعالیت‌های علمی دانشگاه علامه طباطبائی، خاطرنشان کرد: امیدوارم دانشکده بیمه اکو که دارای سابقه 50 ساله است نیز با حمایت‌های دانشگاه علامه طباطبائی در عرصه بین‌المللی فعال‌تر شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار