۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۷۰۴۰۳
Hamayesh eghtesad moghavemati

همایش «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» 29 و 30 بهمن در چهار دانشکده دانشگاه علامه‌طباطبائی به صورت هم‌زمان برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا، با توجه به اهمیت مسئله اقتصاد مقاومتی و لزوم مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این مهم، همایشی تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال» به همت دانشگاه علامه‌طباطبائی با مشارکت 13 دانشگاه برتر کشور در نیمه اول اسفند 1396 برگزار خواهد شد.


دانشکده‌های حقوق و علوم سیاسی، مدیریت و حسابداری، علوم اجتماعی و اقتصاد برآن هستند تا قبل از برگزاری این همایش سراسری، به صورت جداگانه همایش‌های همسویی را یکشنبه، 29 و دوشنبه، 30 بهمن‌ماه برگزار کنند. هر دانشکده موضوع اقتصاد مقاومتی را از منظر تخصص خود بررسی می‌کند و نتیجه را در روز همایش اصلی، ارائه می‌دهد.


حسن طایی، رئیس دانشکده اقتصاد در جایگاه دبیر این همایش، سمیه شاه‌حسینی، معاون پژوهشی دانشکده اقتصاد در جایگاه مسئول این همایش و لیلا صفی‌پور، کارشناس پژوهشی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی در جایگاه کارشناس همایش هستند.


محورهای همایش اقتصاد مقاومتی: اشتغال و تولید شامل، «بهره‌وري و رونق اقتصادي»، «موانع و چالش‌هاي حرکت در جهت ساماندهی نظام نوآوري ملی و اقتصاد دانش‌بنیان»، «چالش‌هاي تخصیص و توزیع سهم‌بري عوامل تولید در زنجیره تولید در سطح بنگاه، بخش و کلان کشور»، «دولت؛ سیاست‌هاي پولی و مالی و ارزي تولید ملی»، «ثبات و رونق اقتصادي»، «دولت؛ مقررات و مشوق‌هاي لازم در تولید سطح بنگاه، بخش و کلان کشور»، «نفت، درآمدهاي نفتی و حمایت از تولید ملی»، «شفاف‌سازي و سالم‌سازي فضاي اقتصاد و تولید ملی»، «نظام توزیع و قیمت‌گذاري و تولید ملی»، «فناوري، استاندارد محصولات، محیط زیست و تولید ملی»، «اشتغال و کسب و کارهاي نوین»، «راهکارهاي توسعه کارآفرینی در اقتصاد کشور»، «چالش‌هاي اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، زنان و جوانان» و «اقتصاد زیر زمینی و اشتغال و تولید» است.


دانشکده‌های اقتصاد سراسر کشور و مراکز تحقیقات اقتصادی، مقالاتی برای همایش«اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» ارسال کرده‌اند که در دست بررسی است و پس از تایید در فصلنامه پژوهی اقتصاد، تحت نظر دانشگاه علامه منتشر خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار