۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۷۰۰۰۹
سی‌امین دورۀ دانش افزایی استادان دانشگاه علامه طباطبائی

سی‌امین دورۀ دانش افزایی استادان دانشگاه علامه طباطبائی با حضور هیئت رئیسه دانشگاه و مسئولان دفتر نمایندگی نهاد رهبری دانشگاه در مشهد مقدس برگزار شد.


به گزارش عطنا، این دوره در قالب سه کارگاه با عناوین «معرفت شناسی اسلامی (سطح۲)» با تدریس دکتر مهدی گلشنی، دورۀ «اخلاق علمی و حرفه ای» با تدریس حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید حسن اسلامی و دورۀ «اصول تعلیم و تربیت اسلامی» با تدریس دکتر عبدالعظیم کریمی در هتل سی نور مشهد برگزار شد.


در آئین افتتاحیۀ این دوره، دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در سخنانی عنوان کرد: این جلسه ها را باید در جهت رشد و شکوفایی عقلانیت برگزار کنیم. اینکه جهان چگونه می تواند بر ما گشوده تر شود. اینکه دانشجویان چگونه می توانند از مباحثی که ما می آموزیم استفاده کنند و خلاقیت خودشان را افزایش دهند.


او در ادامه افزود: بیندیشیم که چگونه می توانیم پا به این عرصۀ جدید بگذاریم و چگونه می توانیم نو شدن خودمان، نو شدن دانشجویانمان و دگرگون شدن پدیدۀ تعلیم و تربیت را در این شرایط جدید درک کنیم.


در ادامۀ مراسم دکتر محمدرضا ویژه، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه و دبیر هم اندیشی استادان و نخبگان دفتر نهاد رهبری گفت: دانشگاه ما از حیث برگزاری دوره های دانش افزایی و بخصوص این دوره هایی که هر ساله در مشهد مقدس برگزار می شود، در بین دانشگاه های کشور منحصر به فرد است. وی تصریح کرد: این دوره ها علاوه بر اینکه جنبۀ زیارتی معنوی دارد جنبۀ قالب آن، وجه دانش افزایی آن است. بویژه اینکه در این دوره ها فضای انس و الفتی بین همکاران ایجاد می شود که باید آن را مغتنم شمرد.


حجت الاسلام و المسلمین اکبری اقدم رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی نیز در ادامه اظهار کرد: استادان دانشگاه علامه طباطبائی، بالاخص استادان حاضر در این دوره از ظرفیت های بزرگی برخوردار هستند که می توان از این ظرفیت ها برای جامعه و نظام به نحو احسن استفاده کرد.


او تاکید کرد: اصل حضور بنده در اینجا، تقدیر، تشکر و عرض خیرمقدم به همۀ عزیزانی است که در این دوره شرکت کرده اند. از دکتر سلیمی رئیس محترم دانشگاه و دکتر ویژه معاون محترم توسعه و مدیریت منابع دانشگاه و همکاران خودم در دفتر نهاد رهبری که تلاش های بسیاری کرده اند تا این دوره به نحو احسن برگزار شود، تشکر و قدردانی می کنم. لازم به ذکر است در این دوره از دانش افزایی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید حسن اسلامی اردکانی مدرس دورۀ اخلاق علمی و حرفه ای، دکتر عبدالعظیم کریمی مدرس دورۀ اصول تعلیم و تربیت اسلامی، دکتر مهدی گلشنی مدرس دورۀ معرفت شناسی اسلامی (سطح۲) نشست هایی را برگزار کردند.


گزارش تصویری را در ادامه می‌بینید؛

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار