۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۶۹۵۰۲
منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه امیدواریم عدم رضایت از بودجه دانشگاه‌ها هنگام بررسی در صحن علنی مجلس توسط نمایندگان برطرف شود، گفت: دانشگاه علامه طباطبائی بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور و یکی از دانشگاه‌های بسیار خوب و معتبر از لحاظ علمی است.


به گزارش عطنا، منصور غلامی، ۱۵ بهمن‌ماه در حاشیه برگزاری بیست‌و‌ششمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری که در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد در جمع خبرنگاران، افزود: بودجه دانشگاه‌ها که در لایحه بودجه سال آینده دولت آمده بود، انتظارات دانشگاه‌ها را برآورده نمی‌کرد.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور با محدودیت منابع مواجه هستند، اظهار کرد: بر همین اساس با رایزنی‌های صورت گرفته با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌خصوص رئیس مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق، قرار بود این بخش مورد بررسی قرار گرفته و درمورد آن تجدیدنظر شود.


غلامی خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که در کمیسیون تلفیق مورد انتقاد دانشگاهیان بود و بررسی شد شامل پاداش پایان خدمت اعضای هیئت علمی، بازنشستگی و افزایش حقوق استادان بود.


وی اضافه کرد: از جمله مهمترین موضوعی که مورد انتقاد و عدم رضایت دانشگاهیان به‌خصوص اعضای هیئت علمی است، محدودیت‌هایی بوده که برای حقوق اعضای هیئت علمی دیده شده است.


وزیر علوم اظهار امیدواری کرد این موارد در صحن علنی مجلس و هنگام بررسی لایحه بودجه اصلاح شود تا موجب رضایت و خوشنودی جامعه دانشگاهی را فراهم کند.


وی با اشاره به اینکه متأسفانه رقم خوبی در مجموع از درآمدهای کشور برای بودجه‌های پژوهشی دیده نشده است که باید در آن تجدیدنظر شود، گفت: قطعاً اگر رقم بودجه دانشگاه ها مناسب نباشد، بودجه پژوهشی و به تبعه آن فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.


غلامی با بیان اینکه به‌رغم پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار بود رقم بودجه پژوهشی در سال 96 به یک درصد برسد که محقق نشد، افزود: با توجه به وضعیتی که در بودجه سال آینده می‌بینیم، بعید می‌دانم رقمی بیشتری در بخش پژوهش به دانشگاه‌ها اختصاص یابد. ضمن آنکه در بودجه سال 97 کل کشور که از سوی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، برای وزارت علوم 13642000میلیون ریال، پیشنهاد شده است.



وی خاطرنشان کرد: برای برداشتن محدودیت‌ها در زمینه حقوق استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها رایزنی‌هایی را به صورت مکتوب و حضوری با رئیس مجلس انجام داده‌ایم که امیدواریم مفید واقع شود.


وزیر علوم در ادامه با اشاره به اینکه مهمترین شاخص وضعیت علمی در کشور ما بعد از انقلاب پوشش وسیع علاقمندان به تحصیل در دانشگاه‌های بوده است، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در زمینه‌های مختلف در سطح دنیا برای دانشگاه‌ها و استادان ما وجود دارد به‌خصوص در حوزه امکانات و تجهیزات و همچنین بدست‌ آوردن اطلاعات باز هم شاهد رشد علمی قابل قبول در کشور هستیم.


وی درباره همین موضوع افزود: با رشد علمی در بخش‌های مختلف هم اکنون از نظر علمی و دانشگاهی جز 10 کشور برتر در دنیا هستیم.


غلامی درباره دانشجویان بورسیه اظهار کرد: برخی دانشجویان بورسیه در حال تحصیل هستند، برخی نیز فارغ التحصیل شده و در حال جابجایی در دانشگاه‌ها هستند که وزارت علوم برای نقل و انتقال این دانشجویان اقدامات لازم را انجام می‌دهد.


وی در ادامه به حضور خود در دانشگاه علامه طباطبائی اشاره کرد و گفت: دانشگاه علامه به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور یکی از دانشگاه‌های بسیار خوب و معتبر از لحاظ علمی است.


غلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه علامه طباطبائی به لحاظ شرایط و ویژگی‌های دانشگاهی از مراکز سطح یک کشور است که «هر وقت من به این دانشگاه آمده‌ام به‌نوعی خوشحال شده‌ام که در این دانشگاه حضور پیدا کرده‌ام».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار