۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ۲۱:۴۲
کد خبر: ۱۶۹۳۵۸
عبدالوهاب آزادانی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی هرات

عبدالوهاب آزادانی در دیدار با محمدمهدی فرقانی به او گفت: با توجه به اینکه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه هرات دانشگاه نوپایی است با کمبود استاد و منبع درسی مواجه است بنابراین از شما تقاضا می‌کنیم در این زمینه با ما همکاری کنید.


به گزارش عطنا، هیئت دانشگاه هرات که اعضای آن عبدالله فایز، رئیس دانشگاه هرات، سهیلا عرفانی، رئیس دانشکده ژورنالیزم و ارتباطات جمعی و عبدالوهاب آزادانی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه هرات هستند، دوشنبه، ۱۴ بهمن از دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی بازدید و با محمدمهدی فرقانی، رئیس این دانشکده دیدار کردند.


عبدالوهاب آزادانی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه هرات در دیدار با محمدمهدی فرقانی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی خود را معرفی کرد و گفت: من لیسانس زبان و ادبیات عربی از دانشگاه پاکستان و فوق لیسانس تحلیل و مدیریت شهری از دانشگاه ایتالیا دارم، چند سال رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی بودم که ژورنالیزم به عنوان رشته‌ای در این دانشکده تدریس می‌شد.


وی در ادامه گفت: دانشکده علوم اجتماعی از دانشکده‌های جدید دانشگاه هرات است و علوم اجتماعی نیز به عنوان رشته‌ای در دانشکده ادبیات و علوم انسانی تدریس می‌شد، در حال حاضر سه دوره فارغ‌التحصیل جامعه‌شناسی داریم و در دانشکده علوم اجتماعی سه رشته جامعه‌شناسی، تاریخ و جغرافیا تدریس می‌شود که در برنامه‌ افزایش رشته‌های دانشکده علوم اجتماعی قرار است رشته‌های انسان‌شناسی، باستان‌شناسی و تربیت‌بدنی را تدریس کنیم.


رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه هرات در مورد تعداد دانشجویان این دانشکده گفت: حدود 900 نفر دانشجو داریم که تعداد دانشجویان دختر ما از دانشجویان پسر بیشتر است و امسال حدود 200 دانشجو از هر رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند. این دانشکده در مقطع کارشناسی فعالیت می‌کند و 4 سال است که تاسیس شده است.


آزادانی مشکل این دانشکده را کمبود استاد و منبع درسی عنوان کرد و گفت: ما کتابخانه غنی‌ای نداریم و تعدادی از استادان ما فارغ‌التحصیل هند هستند که در زمینه مشکلات نابینایان در اجتماع، فقر، جامعه‌شناسی دین، جامعه‌شناسی روستایی و دیگر مسائل پژوهش کرده‌اند اما در کل، رشته جامعه‌شناسی حدود 4 سال است که در افغانستان تاسیس شده و توجه کافی به این رشته نشده است.


عبدالوهاب آزادانی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه هرات در پایان برای تبادل دانشجو و استاد، ارتباط با کتابخانه دانشگاه علامه‌طباطبائی و همکاری‌های علمی دیگر ابراز تمایل کرد.


تصاویر بیشتر: اینجا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار