۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۶۸۹۹۰
Kargar (1)

رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: در سال ۹۶ ما دانشکده تربیت بدنی را به عنوان دانشکده کار آفرین مطرح کردیم و بر اساس این رویکرد با همکاری انجمن علمی تربیت بدنی با استفاده از ارتباطات خوبی که با فدراسیون‌های مختلف ورزشی داشتیم شروع به برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی برای دانشجویان جهت اخذ گواهینامه‌های معتبر کردیم که با این گواهینامه‌ها فرد به راحتی می‌تواند مشغول به کار شود.


به گزارش عطنا به نقل از راه روز، یکی از مشکلات جامعه امروز ما این است که در دانشگاه‌ها تنها به آموزش تئوری دروس اکتفا می‌شود و وقتی فرد از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود هیچ تجربه کاری ندارد که با اتکا به آن وارد بازار کار شود.


دانشجویان در دانشگاه نه تنها صاحب تجربه عملی همسو با بازار‌های مشاغل نمی‌شوند بلکه در اکثر موارد هیچ آموزش دیگری جز کتب درسی خود دریافت نمی‌کنند و این در حالیست که هر رشته تحصیلی جنبه‌های آموزشی زیادی دارد که می‌توان آن‌ها را در کنار کتب درسی به دانشجویان آموزش داد تا بعد از فارغ التحصیل شدن از این آموزش‌های جانبی برای یافتن شغل استفاده کنند.


برای روشن‌تر شدن این بحث سری به دانشکده تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبایی زدیم چرا که این دانشکده در بین دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبایی برترین دانشکده در زمینه آموزش‌های همسو با اقتصاد و بازار کار است.


غلامعلی کارگر، رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار راه روز در خصوص رویکرد این دانشگاه نسبت به برگزاری این کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی فوق برنامه برای دانشجویان اظهار داشت: رویکرد اصلی دانشگاه در دوران مدیریت جدید آن، این است که دانشجویان در دوره تحصیل دو الی سه مهارت همسو با بازار کار را نیز هم فرا بگیرند تا برای وارد شدن به بازار کار دچار مشکل نشوند.


وی افزود: در سال ۹۶ ما دانشکده تربیت بدنی را به عنوان دانشکده کار آفرین مطرح کردیم و بر اساس این رویکرد با همکاری انجمن علمی تربیت بدنی با استفاده از ارتباطات خوبی که با فدراسیون‌های مختلف ورزشی داشتیم شروع به برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی برای دانشجویان جهت اخذ گواهینامه‌های معتبر کردیم که با این گواهینامه‌ها فرد به راحتی می‌تواند مشغول به کار شود.


کارگر درباره هدف این فعالیت‌های آموزشی دانشکده تربیت بدنی بیان داشت: هدف اصلی بنده و همکارانم کمک به سلامت جامعه است که این مهم با تربیت افراد مجرب و کارآزموده در حیطه سلامت میسر می‌شود چرا که رشته‌های تربیت بدنی ارتباط تنگاتنگ با سلامت جامعه دارند.


در همین راستا با شهاب ترابی، مسئول روابط عمومی انجمن تربیت بدنی هم صحبت شدیم تا از کم و کیف این دوره‌های مفید بیشتر باخبر شویم.


شهاب ترابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار راه روز درباره جزئیات این کلاس‌های معتبر آموزشی فوق برنامه اظهار داشت: به طور میانگین سالانه ۳۰۰ نفر در کلاس‌های آموزشی دانشکده تربیت بدنی شرکت می‌کنند و به آن‌ها گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.


وی افزود: کلاس‌های ما شامل دروه‌های استعداد یاب ورزشی، خبرنگاری ورزشی، مربیگری فوتسال، بدنسازی و آمادگی جسمانی و همچنین ماساژوری می‌شود که در تلاش برای متنوع‌تر کردن این کلاس‌ها هستیم.


ترابی در رابطه با هزینه‌های شرکت در این کلاس‌ها برای دانشجویان بیان داشت: هزینه‌های شرکت در این دوره ها، در خارج از دانشگاه بسیار بالاتر از مبالغی است که ما از متقاضیان دریافت می‌کنیم و علت این موضوع پرداخت بخشی از هزینه‌های آموزش توسط دانشکده تربیت بدنی است.


وی در پایان افزود: هدف اصلی انجمن تربیت بدنی از برگزاری این دوره‌ها کار آفرینی در ارتباط با صنعت است که دانشکده ما امسال به عنوان دانشکده برترکارآفرین در بین دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبایی انتخاب شده است و امیدواریم که این مسیر را در جهت کمک به دانشجویان ادامه دهیم.


[gallery columns="4" ids="168991,168992,168993,168994"]
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار