۰۴ بهمن ۱۳۹۳ ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۶۷۳

به گزارش باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا) ، محمد اسحاقی در خصوص آخرین وضعیت بازنگری رشته مطالعات زنان گفت: هم اکنون دو گرایش در مقطع کارشناسی ارشد تحت عنوان گرایش «حقوق زن در اسلام» و  گرایش «زن و خانواده» اصلاح و بازنگری شده و آماده ابلاغ از سوی وزارت علوم است.


وی افزود: همچنین سرفصل دکتری گرایش «حقوق زن در اسلام» برای اولین بار تدوین شده و در شورای تحول علوم انسانی به تصویب رسیده است.


رئیس کارگروه مطالعات زنان شورای تحول علوم انسانی گفت: این سرفصل برای وزارت علوم نیز ارسال شده و در مرحله آماده سازی برای ابلاغ است.


رئیس کارگروه افزود: تا کنون دکتری گرایش «حقوق زن در اسلام» به صورت عمومی نبوده و فقط در دانشگاه تربیت مدرس به صورت موردی برگزار شده است برهمین اساس سرفصل های آن بازنگری اصلاح و تکمیل شد و بعد از ابلاغ وزارت علوم دانشگاه هایی که بخواهند مجری این دوره باشند باید مجوز اجرای آن را دریافت کنند.


وی افزود: همچنین سرفصل های دیگری نیز در دست بررسی و تصویب است که یکی از آنها گرایش زن و خانواده در مقطع دکتری است که قبلا نبوده و اکنون سرفصل های آن درحال تدوین است.


اسحاقی همچنین از افزایش ظرفیت دوره دکتری و گرایش های رشته مطالعات زنان و خانواده خبر داد و در خصوص برنامه های آینده این کارگروه افزود: رشته مطالعات خانواده در مقطع کارشناسی در حال بازنگری بوده و چند رشته هم در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دست بررسی کارگروه تخصصی مطالعات زنان و خانواده است.


وی افزود: رشته مطالعات خانواده سال ۷۶ دایر شده بعد از آن، این رشته در مقاطع بالاتر تداوم نیافته است بنابراین در حال بررسی و ایجاد ارتباطات بین مقاطع دیگر هستیم.



منبع: مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار