۰۲ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۶۷۱۸۲
ghafari

معاون فرهنگی وزارت علوم یکی از مهم‌ترین مشکلات فرهنگی در سطح دانشجویان را، کم شدن انگیزه و مشارکت دانشجویان و بی رغبتی آنها جهت حضور در فعالیت‌های مشارکتی برشمرد.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، غلامرضا غفاری، در نشست شورای دانشگاه حکیم سبزواری اعلام کرد: توسعه مشارکت‌های دانشجویی از طریق توسعه و گسترش کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی و فعالیت‌های دانشجویی بر مبنای قواعد و ضوابط موجود کشور، فعال کردن کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه‌پردازی برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی، از جمله سیاست‌های فرهنگی وزارت علوم در سطح دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.


وی یکی از مهم‌ترین مشکلات فرهنگی در سطح دانشجویان را «کم شدن انگیزه و مشارکت دانشجویان و بی رغبتی آنها جهت حضور در فعالیت‌های مشارکتی» برشمرد و اظهار داشت: معتقدیم این حس عدم مشارکت زمینه ساز ایجاد مشکلات فراوانی در زندگی و آینده این دانشجویان و در سطح وسیع‌تر در جامعه خواهد شد.


وی ادامه داد: دانشجو با حضور در این فعالیت‌ها است که برای زیستن در جامعه آماده می‌شود و حس مسئولیت‌پذیری را می‌آموزد.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه انسجام و وحدت میان مجموعه‌های دانشگاه نقش مهمی در تحقق اهداف و اولویت‌های وزارت علوم دارد، گفت: رویکرد این وزارتخانه ایجاد انگیزه و استفاده از ایده‌های مختلف وبه وجود آوردن فضایی مبتنی بر تضارب آرا در میان اعضای هیئت علمی است و بالندگی مجموعه دانشگاهی نیاز به تفکرات متعدد دارد.


وی گفت: مدیریت دانشگاه‌ها باید تمامی تضارب افکار مجموعه دانشگاه را مورد بررسی قرار دهند و با سیاست و تدبیر از توان تمامی نیروی انسانی استفاده کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار