۳۰ دی ۱۳۹۶ ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۶۶۹۶۱
self improvement

به دنبال یادگیری مهارت هایی باشید که برای اهداف بلندمدت مفید هستند. راهکارهایی که در کنار تنظیم و کنترل احساسات شما، منجر به آسیب دیدن سلامتی، روابط و فعالیت هایتان در طولانی مدت نشود. این را به یاد داشته باشید که راهکارهایی که برای دیگران مفید واقع شده، لزوما برای شما مناسب نخواهد بود. بنابراین، به دنبال راهی باشید که برای احساسات شما مفید هستند.


به گزارش عطنا به نقل از روزیاتو، همه ما وقتی به آینده فکر می کنیم، سعی می کنیم تا برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود برنامه ریزی کنیم. همه تلاشمان این است که آینده ای روشن تر و موفق تر برای خود ترسیم کنیم. اما بزرگ ترین ایرادی که این وسط پدید می آید، این است که همه به هدف و نقشه راه آن می اندیشیم اما برای تقویت مغز خود هیچ کاری انجام نمی‌دهیم.


بنابراین، توصیه می کنیم برای تحقق اهداف خود، یک قدم عقب بروید. یک نگاه کلی به وضعیت کنونی خود و افکارتان بکنید. سپس، اولین گام را در راستای قوی کردن مغز و ذهن خود بردارید.


برای تقویت قدرت روحی خود از شما دعوت می کنیم تا راهکارهای زیر را مطالعه کنید.


1-برای احساسات خود برچسب تعریف کنید


اسم گذاشتن روی احساسات از شدت آن ها می کاهد. بنابراین، وقتی احساس غم، عصبانیت، اضطراب یا ترس دارید، آن ها را به درستی بشناسید و برایشان نام تعیین کنید.


همچنین، به احساساتی که می توانند روی تصمیم‌گیری های شما تاثیر منفی داشته باشند نیز توجه ویژه داشته باشید. هنگامی که مضطرب هستید، قدرت ذهنی شما برای ریسک کردن بسیار کم می شود. وقتی هیجان‌زده هستید، ممکن است کارهای زیادی را بدون فکر و منطق انجام دهید.


با افزایش سطح آگاهی خود در مورد احساسات، می توانید احتمال تصمیم گیری های احساسی و بی منطق را تا حد زیادی کاهش دهید.


۲- ساخت روش های سالم برای کنار آمدن با احساسات منفی


اسم گذاشتن برای احساسات فقط بخشی از مبارزه ای است که برای قوی بودن باید انجام دهید. پس از مرحله اول، لازم است مهارت های لازم برای تنظیم و سازمان دهی احساسات خود را بیاموزید.


آیا هنگامی که عصبی و مضطرب هستید به خوردن غذا و خوراکی رو می آورید؟ آیا وقتی عصبانی هستید ترجیح می دهید تا با دوستان خود بیرون بروید؟ آیا هنگام مضطرب بودن در خانه می مانید؟ شاید با انجام این فعالیت ها برای کوتاه مدت و به صورت موقتی، مرهمی برای دردهایتان ایجاد کنید، اما در طولانی مدت این کارها به بدتر شدن اوضاع و شرایط شما منجر خواهند شد.


بدنبال یادگیری مهارت هایی باشید که برای اهداف بلندمدت مفید هستند. راهکارهایی که در کنار تنظیم و کنترل احساسات شما، منجر به آسیب دیدن سلامتی، روابط و فعالیت هایتان در طولانی مدت نشود. این را به یاد داشته باشید که راهکارهایی که برای دیگران مفید واقع شده، لزوما برای شما مناسب نخواهد بود. بنابراین، به دنبال راهی باشید که برای احساسات شما مفید هستند.


مهارت های گوناگون را آزمایش کنید تا گزینه مناسب خودتان را پیدا کنید. نفس عمیق کشیدن، ورزش کردن، مدیتیشن، مطالعه کردن، رنگ‌آمیزی و سپری کردن وقت در دامان طبیعت، اینها مواردی هستند که شاید برای کسب آرامش و کنترل احساسات مفید واقع شوند.


3- الگوهای فکری ناسالم را شناسایی کرده و آن ها را از زندگی خود حذف کنید


روش فکر کردن شما  روی احساسات و رفتارتان تاثیر مستقیم دارد. وقتی در دل می اندیشید که «من نمی توانم این شرایط را تحمل کنم» یا «من خیلی احمقم»، شک نکنید که در حال محروم کردن خود از قدرت های ذهنی و مغزی هستید.


به تفکرات خود توجه ویژه ای داشته باشید. باید مراقب برخی از الگوها و گرایشات فکری خود باشید. بسیاری از ما در ذهن خود تفکرات منفی و مسمومی داریم که مانع از پیشرفتمان می شوند. این تفکرات درونی می توانند شما را متقاعد کنند که شما توان کنترل زندگی خود را ندارید.


به افکار غیرضروری، منفی و بی ارزش با مسایل ارزشمند و کاربردی پاسخ بدهید. یعنی مثلا به جای گفتن اینکه: «من در این کار گند خواهم زد» به خودتان یادآوری کنید که: «این بهترین فرصت من برای خوش درخشیدن است و باید بهترین خودم را نشان دهم.»


روش حرف زدن های درونی با خودتان را تغییر دهید و همیشه در حال ساخت بهترین ها باشید.


۴- فعالیت‌های مثبت انجام دهید


بهترین روش برای آموزش ذهن برای داشتن تفکرات متفاوت این است که رفتار خود را تغییر دهید. مسئولیت های سخت به عهده بگیرید و همه تلاشتان را بکنید که آن را به انجام برسانید، حتی وقتی تصور می کنید توانش را ندارید. با این تمرینات، خودتان را قوی می کنید. با تمرینِ سختی می توانید شخصیت محکم تر و قدرتمندتری برای خود بسازید.


برای این منظور می توانید عادات روزانه سالمی برای خود تعریف کنید. تشکر کردن و شکرگزار بودن را تمرین کنید، ورزش کنید، خوب و باکیفیت بخوابید و رژیم غذایی سالمی برای خود تعیین کنید تا علاوه بر سلامت بدن، به تقویت ذهن و مغز شما نیز کمک کند.


بدنبال آشنایی و دوستی با کسانی باشید که شما را برای انجام کارهای مثبت تشویق می کنند. محیطی ایجاد کنید که از کارهای مثبت و مملو از موفقیت شما حمایت می کند.


5- عادت های بدی که موجب تخریب ماهیچه های مغزی می شوند را ترک کنید


هیچ کدام از عادات مثبت موثر نخواهند بود اگر همچنان به انجام کارهای غلط و عادت های اشتباه خود ادامه دهید. این کار مثل این است که شما روی تردمیل و در حال دویدن و عرق ریختن، دونات بخورید!


بدنبال یافتن عادات اشتباهی باشید که قدرت ذهنی شما را زیر سوال می برند. به جای اینکه حسرت موفقیت های دیگران را بخورید و فکر کنید که شما توان رسیدن به جایگاه های بالا را ندارید، بلند شوید. کمر همت به کشتن افکار منفی ببندید. روی توانایی ها و استعدادهای خود تمرکز کنید و ببینید در چه حوزه ای موفق تر هستید، سپس بر اساس آن برای موفقیت بیشتر خود برنامه ریزی و تلاش کنید.


وقتی شما بتوانید عادت های منفی خود را پیدا کنید، قادر خواهید بود انرژی ای که صرف انجامشان می شود را به کارهای مفید و ارزشمند اختصاص دهید. از دویدن روی یک چرخه تکراری و بیهوده دست بکشید.


خودِ قدرتمندتان باشید


همان‌طور که برای قوی شدن به لحاظ جسمی لازم است تمرینات صحیح انجام دهید و در این راه ممارست به خرج دهید، برای ساختن یک ذهن قوی و پرقدرت نیز باید تمرین و تلاش کنید. سختی راه را بپذیرید و با پشتکار به تقویت ماهیچه های مغزی خود بپردازید. نتیجه این تمرینات، تزریق شادی و موفقیت در زندگی و تحقق اهداف بلندمدت است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار