۲۹ دی ۱۳۹۶ ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۶۶۸۴۶
triboon azad 17 esfand 96 (33)

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به دغدغه تشکل‌های دانشجویی برای پیگیری مشکلات مردم، بیان کرد: تشکل‌های انقلابی و دانشجویی باید مطالبات مردم را در هر قالبی که می‌توانند به گوش مسئولان برسانند.


به گزارش عطنا به نقل از آنا، علی کیان درباره برنامه تشکل‌های دانشجویی برای پیگیری مطالبات مردم اظهار کرد: من معتقدم مطالبات مردم، عمدتا اقتصادی است ولی باید توجه کرد که همه مطالبات اقتصادی نیست، بلکه به جز این موضوع، تبعیض هم از دغدغه‌های مهمی است که مردم در جامعه امروز با آنها دست به گریبان هستند.


وی با اشاره به عملکرد دستگاه‌های دولتی افزود: عملکرد برخی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باعث تبعیض و شکاف طبقاتی شده است و ما هم به این روند اعتراض داریم.



تشکل‌های دانشجویی مطالبات مردم را در هر قالبی به گوش مسئولین برسانند​


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به دغدغه تشکل‌های دانشجویی برای پیگیری مشکلات مردم، عنوان کرد: تشکل‌های انقلابی و دانشجویی باید مطالبات مردم را در هر قالبی که می‌توانند به گوش مسئولین برسانند و نحوه این مطالبه‌گری برای رسیدن به عدالت، رفع تبعیض و حل مسائل اقتصادی باید به صورت خیلی صریح، بدون تعارف و از همه مهم‌تر، دانشجویی مطرح شود .


کیان درباره عمل نکردن مسئولین به فرمایشات مقام معظم رهبری برای پاسخگویی شفاف بیان کرد: متاسفانه علی‌رغم تاکید و توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئولین در میان مردم، جامعه و دانشجویان حضور پیدا کنند، به سوالات پاسخ دهند، ابهامات را رفع کنند و از عملکرد خود گزارش بدهند، اما مدتهاست که این اقدامات از طرف مسئولین عمل نمی‌شود یا در خوشبینانه‌ترین حالت کم عمل می‌شود.


وی افزود: نفس حضور مسئولین در میان اقشار مختلف و پاسخگویی آنها، می‌تواند مطالبه‌ای باشد و این مطالبه نیز مهم است. وظیفه تشکل‌های دانشجویی این است که صدای مردم باشند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در پاسخ به این سوال که آیا مطالبه جریان دانشجویی تاکنون مفید واقع شده وتاثیرگذار بوده است، گفت: بله. حتی در مقاطع مختلفی بعد از انقلاب اسلامی اثر فوق‌العاده‌ای داشته است، اما در بیشتر مواقع، شاید آنقدر که باید و شاید مورد توجه واقع نشده است. به همین دلیل، باید همت و تلاش جنبش دانشجویی برای رسیدن به نتیجه بیشتر شود و این نقدی است که به جریان دانشجویی وارد است و ما آن را می‌پذیریم.


کیان با اشاره به نمونه‌هایی از موفقیت جنبش‌های دانشجویی ادامه داد: انقلاب دوم یا همان تسخیر لانه جاسوسی، گفتمان عدالتخواهی که سال 84 منتج به یک انتخاب شد و موارد دیگری از این دست، نشان‌دهنده اثرگذاری جنبش دانشجویی است اما این کافی نیست و من اعتقاد دارم می‌توان بیشتر تاثیرگذار بود.



لزوم توجه بیشتر به خودباوری در تشکل‌های دانشجویی



وی درباره عدم اطلاع مردم از پیگیری مشکلات توسط دانشجویان اظهار کرد: این موضوع دلایل مختلفی دارد، تغییر کردن روش‌های اطلاع‌رسانی، همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی، تغییر فضای تکنولوژی اطلاع‌رسانی و موارد بسیار دیگر، همه بر این موضوع تاثیر گذاشته است، اما در نهایت، اینکه جنبش دانشجویی، باید خود را بیشتر جدی بگیرید و بیشتر خود را باور داشته باشد، قابل کتمان نیست.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: از طرف دیگر هم مسئولین، به ویژه ابزارهای اطلاع‌رسانی مانند صدا و سیما برای پوشش ندادن اینگونه اخبار قصور داشته‌اند.



دوم خردادی‌ها به به دنبال سیاسی‌کاری در فضای دانشگاه بودند


وی در ادامه درباره تاثیر عدم همبستگی بین جنبش دانشجویی که سال‌های اخیر جریان دانشجویی درگیر آن هستند، بر پیگیری مطالبات اجتماعی گفت: احزاب و گروه‌ها خصوصا دوم خردادی‌ها به دانشجویان وفضای دانشگاه، به عنوان پیشران و پیاده نظامی که اهداف آنها را در دانشگاه تحقق دهد، نگاه می‌کردند و می‌توان گفت طمع داشتند. به عبارت دیگر به دنبال سیاسی‌کاری در فضای دانشگاه بودند.


کیان همچنین ادامه داد: در اینکه دانشجو باید سیاسی باشد و کار سیاسی کند، شکی نیست، ولی سیاسی‌کاری متفاوت از کار سیاسی کردن است. پیاده نظام احزاب شدن سیاسی کاری است و این موضوع بعد از دوم خرداد اتفاق افتاد، که متاسفانه جداسازی، دوقطبی و چند قطبی شدن در دانشگاه و بین دانشجویان اتفاق افتاد.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان درباره رویکرد تشکل‌های انقلابی عنوان کرد: رویکرد تشکل‌های انقلابی از همان ابتدا نیز مشخص بود، این تشکل‌ها پیگیر منویات مقام معظم رهبری در سطح دانشگاه و به ویژه پیگیر عدالت در سطح کشور هستند. این موضوع از همان ابتدا سرلوحه کار تشکل‌های انقلابی در دانشگاه‌ها و خارج از آن بوده است و همچنان نیز ادامه دارد و هیچ تشتتی بین تشکل‌های انقلابی وجود ندارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار