۰۴ بهمن ۱۳۹۳ ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۶۶۷

به گزارش باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا) ، مایکروسافت برنامه های متعددی را برای برطرف کردن نیازهای کاربران همراه با ویندوز ۱۰ عرضه می‌کند و مرورگر اینترنتی این سیستم عامل را نیز به طور کامل تغییر داده و نام اسپارتان را برای آن برگزیده است.


علاوه بر این برنامه‌های خاصی نیز برای کنسول بازی ایکس باکس عرضه خواهد شد. مایکروسافت استراتژی فروش خود برای ویندوز ۱۰ را به طور کامل تغییر داده و آن را برای کاربران ویندوزهای ۷، ۸,۱ و ویندوز فون ۸.۱ در یک سال اول عرضه به طور رایگان عرضه می‌کند.


هنوز معلوم نیست قیمت ویندوز ۱۰ برای دیگر کاربران به چه میزان است. این شرکت هنوز زمان دقیق عرضه ویندوز ۱۰ را هم اعلام نکرده است، اما گفته می شود که این ویندوز در پاییز امسال روانه بازار می شود. در عین حال شنیده می شود که ویندوز فون ۱۰ هم در ماه فوریه و نسخه پیش نمایش تازه ای از ویندوز ۱۰ در هفته‌های آینده در دسترس خواهد بود.


برای انتقال از حالت متناسب با رایانه شخصی به حالت رایانه شخصی یا از حالت کار با موشواره به حالت لمسی قابلیتی موسوم به Continuum برای ویندوز ۱۰ در نظر گرفته شده است. همگام سازی داده ها بین گوشی، تبلت و رایانه شخصی مجهز به ویندوز ۱۰ نیز از همین طریق ممکن است.


برنامه های مختلف مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ با رایانه های رومیزی، گوشی ها و تبلت ها سازگاری دارند و لذا در صورت به روزرسانی آفیس، برنامه عکس و ... همگام سازی اطلاعات و همین طور دسترسی به آنها از طریق وسایل مختلف ممکن است. برنامه عکس ویندوز ۱۰ عکس های کاربران را از طریق تمامی وسایل آنها جمع آوری می کند و آنها را به شیوه های مختلف و بر روی وسایل مختلف به نمایش درمی‌آورد. برنامه های دیگری نیز برای ساماندهی فهرست تماس ها، ویرایش و مرتب سازی فایل‌های موسیقی، یافتن محل پارک خودرو بر روی نقشه و ... در نظر گرفته شده است.


در ویندوز ۱۰ رابط کاربری مدرن در کنار منوی استارت سنتی که در ویندوز ۸ حذف شده بود قرار گرفته و از این رو احتمالا کاربرانی که به دلیل حذف این منو، مایل به استفاده از ویندوز ۸ نبودند، از ویندوز ۱۰ استقبال کنند. منوی استارت کمی از نظر ظاهری تغییر کرده است تا با گرافیک مدرن و زبان طراحی مسطح مایکروسافت سازگار شود. اگر کاربر بخواهد هنوز می‌تواند به محیط مترو یا مدرن ویندوز و کاشی‌های زنده نیز دسترسی داشته باشد.


در ویندوز ۱۰ سیستم جستجو نیز بهبود یافته است و حالا وقتی به دنبال موضوع خاصی بگردید علاوه بر نتایج گردآوری شده از اطلاعات موجود در کامپیوترتان، اطلاعات مرتبط در وب نیز فهرست می‌شوند. یکی از مهم ترین تغییرات ویندوز ۱۰ مربوط به مرورگر اینترنتی آن یعنی اسپارتان است. این مرورگر که جایگزین Internet Explorer شده سبک تر بوده و نیازهای کاربرانی که از طریق گوشی یا رایانه شخصی به اینترنت وصل می شوند را برطرف می کند. با استفاده از این مرورگر می توان بر روی صفحات وب یادداشت نوشت، بخش هایی از انها را علامت زد و این اطلاعات را با دوستان به اشتراک گذارد. وقتی این مرورگر در حالت قرائت متن یا reading  قرار بگیرد برخی جزییات اضافه از صفحه وب حذف می شود تا مطالعه متون راحت تر شود.


هنوز مشخص نیست آیا این مرورگر از افزونه ها پشتیبانی می کند یا خیر. در ویندوز ۱۰ برای اولین بار دستیار صوتی مایکروسافت موسوم به کورتانا بر روی رایانه های شخصی هم قابل استفاده است. کورتانا می تواند رفتار کاربرانش را درک کند و نتایج جستجو را بر اساس نیازهای آنها ارائه دهد و به عنوان مثال تنها نتایجی را در دسترس قرار دهد که منطبق بر نیازهای کاربر است.


با نصب ویندوز ۱۰ همچنین می توانید بازی های ایکس باکس را بر روی رایانه های شخصی و تبلت ها اجرا نمایید. البته این سازگاری محدود به کنسول Xbox One است. علاوه بر این می‌توانید بدون سیم در هرجایی از خانه و با هر وسیله‌ای با استفاده از ویندوز ۱۰ بازی کنید.  این فناوری مشابه با PS۴ Remote Play است اما در چند ویژگی خاص فناوری مایکروسافت بهتر ارائه شده است.


بر اساس اعلام سی نت، هنوز جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نشده است. در نهایت HoloLens قابلیت دیگری است که به ویندوز ۱۰ اضافه شده است. هولولنز یک هدست تعاملی برای اضافه شدن اطلاعات واقعیت مجازی به محیط اطراف است. این ابزار خود یک رایانه کامل است که دارای سی پی یو، جی پی یو و یک واحد پردازنده هولوگرافیک یا holographic processing unit (HPU) است. با قرار دادن این هد ست بر روی سر می توان اطلاعات ارزش افزوده را در هر زمان و مکان در دسترس داشت.


منبع فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار