۰۱ شهريور ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۶۶۲۵
1

به گزارش خبرنگار باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ابتدای جلسه ضمن عرض خیر مقدم حضور اساتید، ظریف، فرهادی و سایر مهمانان از اینکه دانشگاه علامه طباطبائی را به عنوان مرکزی برای تبادل نظر در حوزه علوم سیاسی انتخاب کردند ابراز خرسندی کرد.


سلیمی با بیان این که گاهی در جامعه ما نقش علوم انسانی در شکل دادن به دوره های تاریخی کمتر دیده شده است، افزود این مذاکرات نشان می دهد که در تاریخ روابط بین الملل، علوم انسانی اگر مورد توجه قرار گیرد در تمدن سازی،نقش بی بدیلی خواهد داشت.


سلیمی در پایان گفت: امیدواریم این نشست ها در تعامل بین جامعه دانشگاهی و تیم اجرایی در مذاکرات تاثیر مثبت داشته باشد و شاهد تعامل بیشتری دراین زمینه باشیم.


4


نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران نیز ضمن تقدیر از حضور دکتر ظریف و تیم هسته ای، از طرف جامعه ی دانشگاهی توافق هسته ای را بزرگترین اتفاق در تاریخ سیاسی ایران تحت زعامت رهبری و مدیریت ریاست جمهوری دانست.


وی افزود: سرمایه گذاری در حوزه علم و فناوری وظیفه اصلی دانشگاه به عنوان مراکز فناوری در دوران پساتحریم و بهره وری در این دوران است، وی همچینن فعالیت در توسعه ی فناوری ،توسعه علمی و توسعه ی دیپلماسی را از وظایف دانشگاه دانست.


دکتر تهرانچی رییس دانشگاه شهید بهشتی نیز در این نشست ضمن خیر مقدم به تیم ارشد هسته ای و حضار، یاد دو شهید بزرگوار، مسعود علی محمدی استاد دانشگاه تهران و مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی را گرامی داشت. وی با بیان این که این حکم رانی عالمانه و نگاه چند وجهی در سیر تحول کشوری با قدمت تمدن طولانی، سابقه داشته است.1


وی افزود: علم وسیاست در تبادل بین الملل نزدیک شده است، امروزه توانایی علمی جای خود را به تبادلات علمی داده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار