۲۰ دی ۱۳۹۶ ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۶۵۸۸۰
ezdevaj daneshjuee
هزینه پرداخت شده سالانه توسط ستاد ازدواج دانشجویی در سطح کشور حدود 100 میلیارد ریال است. از این میزان 40 میلیارد ریال هزینه کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌های مختلف و 60 میلیارد ریال صرف اردوهای دانشجویی 'همسفر تا بهشت' در مشهد و شمال کشور می‌شود.

به گزارش عطنا به نقل از ایرنا رئیس ستاد ازدواج دانشجویی گفت: هزینه پرداخت شده سالانه توسط این ستاد به‌منظور ازدواج دانشجویی در سطح کشور حدود 100 میلیارد ریال است.


حجت الاسلام محمد خادمی روز سه شنبه در نشست خبری آغاز بیست و یکمین دوره 'طرح همسفر تا بهشت' ویژه اردوهای ازدواج دانشجویی در مشهد افزود: از این میزان 40 میلیارد ریال هزینه کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌های مختلف و 60 میلیارد ریال صرف اردوهای دانشجویی 'همسفر تا بهشت' در مشهد و شمال کشور می‌شود.


وی ادامه داد: این رقم به اندازه ای نیست که توزیع آن بین دانشجویان ازدواج کرده بتواند در زندگی آنها تاثیر خاصی داشته باشد اما با کمک آن می توان دوره های آموزشی مفیدی را برای دانشجویان و جوانان راه اندازی کرد.


رئیس ستاد ازدواج دانشجویی گفت: یکی از بخشهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها «ستاد ازدواج دانشجویی» با سابقه 20 سال فعالیت است و مسئولیت آن به مرکز فرهنگی اردوهای دانشجویی نهاد رهبری سپرده شده است.


وی افزود: ظرف چند سال گذشته با عنایت رهبر فرزانه انقلاب تمامی زوجین دانشجوی سراسر کشور در بازه زمانی پنج ماهه به مشهد مقدس می‌آیند و از آموزش‌های این مرکز به صورت حضوری استفاده می‌کنند که «طرح همسفر تا بهشت» نامگذاری شده است. یکی از اهداف این طرح آن است که مشهد قطب ازدواج کشور شود تا هرکسی آغاز زندگی خود را از کنار امام مهربانی‌ها امام رضا علیه السلام و در سایه عنایت آن حضرت شروع کند.


رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ثبت نام بیست و یکمین دوره طرح همسفر تا بهشت از اول دی جاری به مدت یک ماه آغاز شده و تا سی ام همین ماه ادامه خواهد یافت.


حجت الاسلام ترابی افزود: تمامی دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور که شماره دانشجویی داشته باشند و تاریخ عقد آنها از یکم مهر 1395 تا یکم دی 1396 باشد می توانند با ثبت نام در سایت http://ezdevaj.org در این طرح شرکت کنند.


وی ادامه داد: دانشجویانی هم که در دوره بیستم طرح همسفر تا بهشت شرکت کرده اند و نتوانسته اند به سفر مشهد اعزام شوند یعنی کسانی که در بازه زمانی یک مهر 1394 تا یکم مهر1395 عقد ازدواج بسته‌اند نیز می‌توانند در برنامه‌های بیست و یکمین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت شرکت کنند.


رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خراسان رضوی گفت: پارسال 28 هزار زوج که حداقل یکی از آنها دانشجو بود در این طرح ثبت نام کردند. از 18 هزار نفر آنها در مشهد میزبانی شد و امسال نیز تاکنون 13 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و امید است که میزبان حداقل 20 هزار زوج جوان در مشهد باشیم.


وی افزود: مشهدی‌ها و اهالی استان‌های خراسان برای برنامه سفر ازدواج دانشجویی به سواحل شمالی کشور اعزام می‌شوند. پارسال از شهر مشهد 1300 زوج در قالب طرح همسفر تا بهشت به شمال کشور اعزام شدند.


او ادامه داد: در طرح همسفر تا بهشت مراد از ازدواج دانشجویی ازدواج یک دانشجو با هر فرد دیگری است یعنی لازم نیست که زوجین هر دو دانشجو یا از یک دانشگاه یا یک رشته باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار