۲۰ دی ۱۳۹۶ ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۶۵۸۶۳
konkor

فهرست اسامی‌ یک هزار و ۲۳۶ پذیرفته شده نهایی مرحله تکمیل ظرفیت آزمون‌ دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۶ اعلام شد. پذیرفته‌شدگان در روزهای ۲۴ و ۲۵ می‌توانند ثبت‌نام کنند.


به گزارش  عطنا به نقل از مهر، از تعداد یک هزار و ۲۳۶ نفر پذیرفته شده در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون‌ ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۶ تعداد ۵۴۵ نفر زن و ۶۹۱ نفر مرد هستند.


پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ آزمون دکتری باید با توجه به توضیحات بندهای «الف» تا «د» مندرج در اطلاعیه سازمان سنجش برای ثبت‌نام و ادامه تحصیل به دانشگاه یا موسسه محل قبولی مراجعه کنند.



تاریخ ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان


تمامی پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ اسامی‌ آنها به‌ عنوان‌ قبولی نهایی‌ اعلام‌ شده‌، لازم است برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) ابتدا به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه محل قبولی مراجعه کنند و درصورت نبودن برنامه زمانی خاص در سایت دانشگاه، باید در یکی از روزهای یکشنبه و یا دوشنبه ۲۴ و ۲۵ دی ماه ۹۶ و با توجه به شرایط و ضوابط اعلام شده در زیر برای ثبت‌نام‌ به دانشگاه و یا مؤسسه آموزش عالی‌ ذیربط مراجعه کنند.



نحوه گزینش نهایی و ضوابط مربوط


گزینش نهایی هریک از رشته‌محل‌ها، با توجه به قانون ۲۵ درصد ظرفیت پذیرش هر کدرشته محل به رزمندگان و ایثارگران به شرط کسب حدنصاب علمی (در سهمیه رزمندگان حداقل ۸۰ درصد و در سهمیه ایثارگران حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد) اختصاص داده شده و ۱۰ درصد اضافه بر ظرفیت با رعایت مصوبات مربوط به مربیان آموزشی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، اختصاص داده شده و گزینش براساس آن انجام گرفته است.


با توجه به ضوابط آزمون، پذیرش نهایی داوطلبان مطابق با قانون سنجش و پذیرش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور و مطابق ضوابط مندرج در دفترچه‌های آزمون دکتری صورت پذیرفته است.


برای داوطلبان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، نمره آزمون، نمره مصاحبه، حدنصاب نمره اعلام شده از طرف موسسه رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هریک از کدرشته‌ محل‌های معرفی شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در تاریخ ۲۴ دی ماه ۹۶ قابل دسترسی خواهد بود.


از آنجا که تغییر گرایش و انتقال پذیرفته‌شدگان دوره‌های دکتری «Ph.D» امکان‌پذیر نیست و اصولاً بررسی این امور نیز به عهده این سازمان نیست، لذا درخواست‌های داوطلبان در این خصوص قابل بررسی نخواهد بود.



مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام‌


اصل‌ و یک نسخه تصویر مدارک‌ کارشناسی‌ و کارشناسی‌ارشد مورد تایید وزارت‌ علوم، تحقیقات‌ و فناوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و یا شورای عالی انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ و کارشناسی‌ارشد قید شده‌ باشد.


پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ اصل‌ مدرک‌ کارشناسی‌ارشد (فوق‌لیسانس) نیستند، لازم‌ است اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل اخذ مدرک خود را با محتوی فرمی که در اطلاعیه آمده تکمیل و پس از تأیید موسسه محل تحصیل، در زمان ثبت‌نام به موسسه محل قبولی ارائه کنند.


آن‌ دسته از پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون (۱۶ تا ۲۲ آذر ۹۶) دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی‌ارشد بوده‌اند، باید تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۶ فارغ‌التحصیل می شدند.


به عبارت دیگر در زمان ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون دانشجو بوده‌اند، لازم است معدل کل واحدهای گذرانده آنان براساس ‌(‌۰) تا (۲۰) تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۵ و یا حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۵ توسط موسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی دوره کارشناسی‌ارشد در فرم مخصوص (مندرج در صفحه ۴۰ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و یا مندرج در صفحه ۹۶ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی) درج و پس از تأیید مسئول ذیربط به هنگام ثبت‌نام ارائه شود.


دارندگان مدارک تحصیلی معادل باید حائز شرایط «آیین‌نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر» مصوبه جلسه ۸۴۵ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که طی بخشنامه شماره ۷۷۶۳۳/۲ در تاریخ ۲۸ مرداد ۹۲ توسط معاونت آموزشی وزارت متبوع به کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده، باشند.


آن عده از دارندگان مدارک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه جلسه شماره ۴۳۲ در تاریخ ۳ آذر ۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره‌های معادل) در دوره‌های معادل پذیرفته‌ شده‌اند، در شمول این مصوبه قرار می‌گیرند.


براساس مصوبه جلسه ۷۷۱ در تاریخ ۲۶ آبان ۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۷۷۶۳۳/۲ در تاریخ ۲۸ مرداد ۹۴ برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.


اصل‌ و دو سری‌ تصویر از تمام‌ صفحات‌ شناسنامه‌ و کارت ملی.


۶ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ ۴×۳ تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌.


ارائه مدرکی که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه آنها را با توجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌ مندرج‌ در صفحه ۳ دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۶ مشخص‌ کند (برای‌ برادران‌).


پذیرفته‌شدگانی که در مقابل سهمیه قبولی آنها عنوان «رزمنده» درج شده و ارگان آنها وزارت جهاد کشاورزی است، لازم است معرفی نامه رسمی از وزارت جهاد کشاورزی با مهر و امضاء مدیر کل امور اداری را ارائه کنند.


معرفی‌نامه‌های مذکور لازم است حداکثر تا قبل از انتخاب واحد برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ از طریق ارگان ذیربط برای هر یک از پذیرفته‌شدگان مذکور به آن مؤسسه آموزش عالی تحویل شود، در غیر اینصورت برای نیمسال اول سال تحصیلی آینده از آنان ثبت‌نام به عمل نمی‌آید.


پذیرفته‌شدگانی که در مقابل سهمیه قبولی آنها عنوان «رزمنده» درج شده و ارگان آنها سازمان بسیج مستضعفین است، ملزم هستند پس از ثبت‌نام در دانشگاه مربوط، با ‌همراه داشتن اصل گواهی حضور در جبهه صادره توسط سپاه استان به تاریخ جدید (سال جاری) و نامه تأییدیه تحصیلی معاونت آموزشی دانشگاه مربوط (با قید سال قبولی، مقطع و رشته تحصیلی) به معاونت سرمایه انسانی سازمان بسیج مستضعفین واقع در تهران، بزرگراه بسیج مستضعفین، روبروی اتوبان شهید محلاتی (آهنگ) مراجعه و فرم تأییدیه نهایی سهمیه خود را دریافت کنند.


داوطلبانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران (بنیاد شهید و امور ایثارگران) پذیرفته‌ شده‌اند، در زمان ثبت‌نام، ملزم به ارائه تأییدیه سهمیه قبولی نیستند و ملاک عمل برای ثبت‌نام، همان عنوان درج شده در لیست‌های ارسالی به موسسات است.


ارائه معرفی‌نامه رسمی مبنی بر واجد شرایط بودن برای استفاده از امتیاز ویژه مربیان «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. این سهمیه شامل مربیان رسمی قطعی و رسمی آزمایشی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که پذیرش دانشجوی آنها از طریق آزمون سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌پذیرد، است.



الزام حضور شخص پذیرفته برای ثبت نام


حضور شخص پذیرفته برای ثبت‌نام الزامی است و ثبت‌نام منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل مندرج در این اطلاعیه صورت می‌پذیرد و عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در تاریخ‌ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.


در هر مرحله‌ از ثبت‌نام‌ و هنگام‌ تحصیل‌، چنانچه‌ مشخص‌ شود داوطلبی‌ حقایق‌ را کتمان‌ کرده‌ و یا اطلاعات غلطی ارائه و واجد شرایط نیست، قبولی‌ وی باطل شده‌ و طبق‌ مقررات‌ با وی‌ رفتار خواهد شد.


مطابق ضوابط پذیرفته‌شدگان نهایی دوره‌های روزانه در آزمون دکتری سال ۱۳۹۶ حتی در صورت عدم ثبت‌نام در رشته قبولی، مجاز به شرکت و انتخاب رشته در دوره‌های روزانه آزمون دکتری تخصصی «Ph.D» سال ۱۳۹۷ نخواهند بود.


به دانشجویان دوره دکتری تخصصی به غیر از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان در چارچوب ضوابط و اعتبارات آن صندوق، پرداخت دیگری صورت نمی‌پذیرد.


آن‌دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ قبلاً در ردیف پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری «Ph.D» سال ۱۳۹۶ قرار گرفته و به عنوان پذیرفته شده اعلام شده اند، چنانچه در ردیف پذیرفته شدگان نهایی این مرحله نیز قرار گرفته‌اند، قبولی قبلی آنان «کان‌لم‌یکن» تلقی شده و مطابق ضوابط باید در کدرشته قبولی جدید ثبت‌نام کرده و ادامه تحصیل دهند. هیچگونه تقاضایی بعد از اعلام نتایج پذیرفته نخواهد شد.


تمامی متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۶ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه‌ای شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار