۲۰ دی ۱۳۹۶ ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۶۵۷۶۵
امتحانات دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبائی

مسؤولان دانشگاه آزاد از اجرای مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد خبر می‌دهند ولی مسؤولان وزارت علوم پذیرش دانشجو در تکمیل ظرفیت را غیرقانونی می‌دانند، از سویی دانشگاه آزادی‌ها امیدوار به قول وزیر برای مساعدت هستند.


به گزارش عطنا به نقل از فارس، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم در نشست خبری در حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی از حذف مرحله تکمیل ظرفیت در تمام مقاطع آموزش عالی خبر داد و اعلام کرد که هیچ یک از زیرنظام‌های آموزش عالی نمی‌توانند در مرحله‌ای با عنوان تکمیل ظرفیت، پذیرش دانشجو داشته باشند.


خبرنگاران با شنیدن این خبر بی درنگ به یاد دانشگاه آزاد افتادند چرا که چند روزی بیشتر از مصاحبه سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد پیرامون اجرای مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد نمی‌گذرد.


با توجه به سابقه اختلاف‌هایی که برای تائید رشته‌های دانشگاه آزاد بین مسؤولان وزارت علوم و این دانشگاه بوده است، مطرح شدن چنین مسأله‌ای نیز این جرقه را در اذهان روشن می‌کند که شاید اختلاف جدیدی در راه است.


برای روشن شدن این موضوع با مسؤولان اجرایی هر دو نهاد آموزشی صحبت کردیم.


مجتبی شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم خبری که پیرامون حذف مرحله تکمیل ظرفیت داده است را دوباره تائید کرده و گفت: ما مجوز اجرای مرحله تکمیل ظرفیت را برای هیچ‌یک از زیرنظام‌های آموزش عالی صادر نکرده‌ایم و اگر دانشگاه آزاد هم در تکمیل ظرفیت، دانشجو پذیرش کند اصلا قانونی نیست.


وی افزود: اگر شورای گسترش چنین مسأله‌ای را تصویب کند قانونی است ولی تا این لحظه که من با شما صحبت می‌کنم مصوبه‌ای از سوی این شورا در رابطه با قانونی بودن مرحله تکمیل ظرفیت نداریم.


از سوی دیگر، امیررضا شاهانی سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد از تعامل خوبی که با مسؤولان وزارت علوم و بخصوص منصور غلامی وزیر علوم سخن گفته و اعلام کرد: پس از نامه‌ای که فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد به وزیر نوشت وی از شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی خواسته است تا با دانشگاه آزاد مساعدت کند.


شاهانی افزود: وزیر علوم قول داده که این مشکل را حل کند و ما بر اساس قول وزیر طبق برنامه ریزی پیش می‌رویم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار