۱۸ دی ۱۳۹۶ ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۶۵۵۴۹
vazir - gholami
وزیر علوم بر تمرکز دانشگاه‌های کشور بر جذب دانشجوی خارجی غیر بورسیه تاکید کرد و گفت: برای جذب دانشجوی خارجی باید در زمینه خدمات دانشجویی و رفاهی بسترهای لازم را فراهم کنیم.

به گزارش عطنا به نقل از مهر، منصور غلامی در دومین نشست کارگروه روسای دانشگاه های متولی هماهنگی و پیگیری فعالیت‌های علمی بین‌المللی، اظهار داشت: وزارت علوم در زمینه همکاری های علمی بین الملی نقش هماهنگی بین دانشگاه ها را برعهده دارد و به دنبال تصدی گری نیست.

وی افزود: در برنامه پیشنهادی که برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی ارائه شد بر تقویت دیپلماسی علمی ذیل تکالیف قانونی از جمله برنامه ششم توسعه تاکید شد.

وزیر علوم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه مثبت و خوبی در زمینه همکاری های علمی دانشگاه ها با دنیا دارند که ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: وضعیت همکاری های علمی بین المللی ایران نسبت به کشورهای همتراز خود فاصله دارد ولی فعالیت های فعلی امیدوار کننده است و نسبت به ۱۰ سال گذشته دستاوردهای خوبی داشته ایم.

غلامی با تاکید بر تمرکز دانشگاه های کشور بر جذب دانشجوی خارجی غیر بورسیه گفت: برای جذب دانشجوی خارجی باید در زمینه خدمات دانشجویی و رفاهی بستر های لازم را فراهم کنیم.

وزیر علوم گفت: دانشگاه هایی که در زمینه همکاری های علمی بین المللی موفق تر هستند تجارب خود را در اختیار مسئولان سایر دانشگاه ها قرار دهند تا از اتلاف منابع و پرهیز از موازی کاری در این زمینه جلوگیری شود.

وی با اشاره به وجود ده ها تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه های ایرانی و خارجی گفت: باید تمرکز دانشگاهها بر اجرای تفاهم نامه های امضا شده باشد و در تفاهم نامه های جدید هم به قابلیت عملیاتی شدن و اجرایی بودن بیشتر توجه کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عملکرد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را در توسعه همکاری های علمی و بین المللی در چارچوب سیاست ها و برنامه های مصوب «خوب» ارزیابی کرد و گفت: با وجود برخی محدویت های مالی، دانشگاه ها براساس برنامه هایی که وزارت علوم منطبق با اسناد بالادستی ابلاغ کرده است، اهداف مشخصی را در این حوزه دنبال می کنند که این برنامه ها باید مبتنی بر اولویت های تعیین شده به صورت دقیق تر و هدفمندتر پیگیری شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار